eko

love it or leave it!

Bergvärme, check!

Kategori: Min vardag

Är mitt i en uppförsbacke i mitt liv därav min frånvaro på bloggen. Jag har mycket att grubbla över. Min tillvaro fick en vädning för ett tag sen och vädningen innebär att jag måste ta tag i vissa saker. Men det sägs ju att om en dörr stängs så öppnas en annan så jag ska bara hitta dörren som har öppnats innan jag kan gå vidare.

Konverteringen är klar. Nu kör vi för fullt med bergvärme och vattenburna element. Jag njuuuter. Ända tills fakturan dimper ner i brevlådan. Men det får det vara värt. Vad varmt och mysigt vi har det nu! Det är ju en värdeökning på huset och det är ju aldrig fel.

Nemo har ögonfluss, på båda ögonen. Jippi! Det kom smygandes under helgen och igår var det ett faktum. Ringde till vårdcentralen som skrev ut ögondroppar över telefon. Smidigt att inte behöva släpa dit barnet. Nemo är inte så nöjd över dessa droppar av förståeliga skäl. Men han är tapper min lilla skatt.

Sitter och väntar på käre svärfar som ringde och erbjöd sig att vara med Nemo idag så jag kunde göra annat. Det tackar jag inte nej till. Hade ju tänkt att vabba halva dagen tills Danne kommer hem men nu blir det att jag går till jobbet lite tidigare istället.

Medans ni andra laddar för att fira jul så laddar jag för att jobba på jul. Men jag får ju tillbringa förmiddagen med min familj iallafall, alltid något.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: