eko

love it or leave it!

Kan man så frön på plastmatta?

Kategori: Min vardag

Sitter här och samlar krafter inför kvällens nattpass. Är inte alls så speciellt sugen på att jobba egentligen. Har en förkylning som vägrar ge med sig och har haft en rätt så tung morgon med Nemo. Som jag berättat så introducerar vi den nya sängen för honom. Detta resulterar i väldigt sena kvällar för honom eftersom barnet vägrar ligga kvar i sängen utan springer upp och leker och busar hela tiden. Igår så somnade han klockan 21.00, vi hade alltså lagt honom i vanlig ordning klockan 19.00 som jag tycker är en lämplig tid för barn i hans ålder. Hur som helst så ska ni ju inte tro att han tar en sovmorgon då som kompensation för gårdagens sena natt, nej nej, uppe med tuppen som vanligt. Enda skillnaden är att han är på hiskeligt humör för den missade sömnen. Allt är fel, inte ens går det att byta blöja eller klä på honom utan att det blir en kamp. Jätte tråkigt både för honom och för mig såklart. Medans jag stog och sminkade mig så gick han in i tvättstugan, jag lät han vara där och härja ostört för jag tänkte att där finns det ju inget han kan ha sönder eller så. Men barnet blev oroväckande tyst och jag blev tvungen att gå dit för att se vad han gjorde (tystnad=bus). Då får jag se att han har fått tag på mina fröpåsar och sått både sallad och spenat på golvet i tvättstugan. Great! Växer inte så jätte bra där inne tror jag.

Efter morgonens bråk så baxade jag iallafall ner honom i vagnen och gick på en promenad. Hade tagit med fika och vi gick till skogen och myste bara han och jag, mycket uppskattat av både han och mig. Nu sover han och då han vaknar så ska jag skjutsa ut honom till momma och moppa för att han ska vara där tills Danne slutar jobba. Jag börjar 15.00 och Danne jobbar till 16.00, eller förmodligen senare då han har en tendens att ALLTID jobba över.

Hm, vart ett lite bittert inlägg det här. Jag är nog lite småless tror jag. Aja, blir nog bättre sen.

Kommentarer

  • lovisa säger:

    sv: MEN vad gullig du är! :) tack så hemskt mycket det värmde att höra! :)

    2011-06-09 | 21:49:13
    Bloggadress: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här: