eko

love it or leave it!

Timber!

Kategori: Min vardag

I helgen så har vi varit flitiga här hemma, vi har fällt tre björkar som stod på våran tomt. Tanken är att vi ska sätta upp staket runt gården då vi börjar bli ganska så less på att kuta efter Nemo som springer från gården titt som tätt. Bor ju bredvid en rätt så trafikerad gata och man kan inte lämna han ensam en sekund obevakad. Björkarna har vi planerat att ta ner länge men det var först nu som vi tog tag i saken då vi upptäckte att dom var väldigt ivägen för vårat staketbygge. Visserligen hade det gått bra att göra staketet innanför träden men då hade hela staketet följt med då vi tar upp stubbarna, så det var lika bra att göra allt i rätt ordning.

Är helt slut i hela kroppen efter allt vi har burit och sågat och haft oss. Mina muskler har fått sig en regäl genomkörare den här helgen. Det tog två dagar att ordna allt. Igår fälldes träden och kapades i lite mindre stockar och idag lånade Danne en lastbil så vi fyllde flaket först med alla grenar som vi körde till Hernöverken och sen lyfte vi på alla storstockarna och körde ut dom momma och moppa. Vi eldar ju väldigt sällan nu sedan vi drog i bergvärme så det kändes bra att dom ville ha veden. Nemo är nöjd, han har fått åka lastbil idag och det är ju det bästa som finns. Tätt därefter kommer raggarbilen. 

I fredags var jag ju som bekant och lämnade prover igen. Även denna gång fick hon sticka två gånger men det gick mycket bättre än förra gången, dvs jag höll inte på svimma den här gången. Nu väntas bara provsvaren, gissar att domen kommer på tisdag.

Imorgon kör jag igång med sommarvikariat. Har kortat ner dagpassen som egentligen är 7-16.30 till 9-14 istället. Jag kommer att jobba nog mycket ändå, och när jag såg att jag hade chansen att jobba 85% så tog jag den. Hon jag vickar för jobbar bara 85% så då fick jag det med om jag ville. Men det kommer bara att vara 4 veckor som jag går på hennes schema sen blir det en heltidares schema. Nu ska jag lägga mig i sängen och läsa, borde inte bli några problem att somna ikväll.

Har fått en cd-skiva full med kort från dagis. Hela ht och vt i bilder. Jätte roligt! Dom gör så mycket bra på Nemos dagis. I fredags tex hade dom bara haft 4 barn där så då gick dom till badhuset! Veckan innan så gick dom till stranden. Nemo får vara med om så himla mycket skoj på Lilla förskolan. Jag är verkligen super nöjd att han går där!

Nemo på badhuset med dagis


Har man ingen motorsåg kan man ju leja Nemo, han kan knuffa ner träden om man vill.


På Sälstenstrand med dagis

Kommentarer

  • Mallanmamma.se säger:

    Ja, han har fått jobb som musiklärare för låg- och mellanstadieelever för olika skolor här i Timrå. Så lärarjobb är det i alla fall. :)

    2011-06-21 | 15:06:26
    Bloggadress: http://www.mallanmamma.se
  • Sis säger:

    Tack gulla, för erbjudandet! Vet dock inte riktigt om det är så mycket ni kan göra... I helgen och i början av nästa vecka går det bra, för då klarar vi oss med en bil. På måndag och tisdag kan Danne åka mc till jobbet. Sen får vi se. Vi får ta en dag i taget. Glad midsommar!! Kram!

    2011-06-23 | 20:38:12
    Bloggadress: http://messersmith.blogg.se/

Kommentera inlägget här: