eko

love it or leave it!

Jag lever, men hur är det med min lever?

Kategori: Min vardag

Här hemma så njuter jag varje minut av min sista ledighet innan jag sätter igång på allvar på måndag med jobb i 8 veckor framåt, hela sommaren med andra ord. Jag och Nemo myser hela dagarna med utelek, promenader och lekparker. Älskar verkligen att vara hemma med honom. Så här i efterhand så önskar jag nästan att jag skulle ha varit föräldraledig hela sommaren istället. Har ju 200 dagar kvar att ta ut av min föräldarledighet och den skulle sitta fint nu. Men men, tjäna lite pengar är ju ett ont måste det med.

Igår var det sommaravslutning på Nemos dagis. Det var super mysigt även om vädret inte var det bästa. Imorgon ska han få gå på badhuset med dagis, det kommer han att gilla! Kika gärna in på Lilla förskolans hemsida. Massor med bilder och blogginlägg.

Häromdagen var jag och kikade på en ny cykel, är så grymt sugen på att köpa en. Mycket dyrare än vad jag hade trott bara. Ska åka dit igen snart och provcykla några stycken. Kommer känna mig skitfånig då jag gör det, tänk om jag inte ens kommer ihåg hur man gör. Jag har inte cyklat på sjukt många år.

Förra veckan så var jag och lämnade prover som jag gör varannan månad på grund av min medicinering mot reumatismen. För det första så blev det nåt fel på provröret och det pös och hade sig så hon fick sticka mig i andra armen med. Sen vart det nåt tok i den armen så hon stack mig i fingret med. Nog för att jag är rätt så van vid att ta venprover och sånt vid det här laget, men det vart lite för mycket och jag kände helt plöstligt hur jag började försvinna mer och mer. Jag sa att jag inte mådde så bra och såg bara att hennes läppar rörde på sig men jag hörde ingenting av vad hon sa. Skit läskigt! Antar att jag höll på svimma, vet inte rikigt vart gränsen går för att vara avsvimmad men allt bara snurrade och det typ brusade i öronen. Var inte snygg i armvecken efter det där kan jag berätta. Hur som helst så ringde min läkare någon dag senare och sa att jag hade fått en leverpåverkan och att jag måste lämna nya prover nästa (läs: den här) veckan. Har inte värdena blivit bättre så måste jag sluta med medicinen. Jag dog lite smått då jag fick höra detta eftersom min medicin är min enda räddning mot den här jävulska sjukdomen. Förra sommaren var jag helt utan eftersom jag inte heller tålde den medicinen och min läkare så lämpligt gick på semester innan jag fick någon annan. Vill INTE gå en sommar till utan medicin, det fixar inte jag! Har ätit massvis med vitaminer och grejer hela veckan i hopp om att få bättre levervärde. Det kan man säkert inte påverka så men hoppet håller mig igång. Har väntat in i det sista men imorgon så kan jag inte skjuta på det nåt mer, jag måste lämna prover imorgon. Jag ber till Gud att dom ska vara bra...  

Kommentarer

  • Visitor säger:

    Lycka till med proverna, håller tummarna åt dig

    2011-06-16 | 20:40:19
  • Sandra säger:

    Tack för gratulations&lyckoönskningar! Och du, ser att även du får hålla tummarna för en varm sensommar i augusti så du får fina dagar efter dina 8veckors jobb. Jag har ganska sen semester så vore inte helt fel för min del heller ;)

    2011-06-16 | 21:35:34
    Bloggadress: http://aggerydsandra.blogg.se/
  • Mallanmamma.se säger:

    Gud vad kul att er förskola har en blogg. :) Det önskar jag Sallys skulle också hade kunnat haft.

    2011-06-19 | 22:24:21
    Bloggadress: http://www.mallanmamma.se

Kommentera inlägget här: