eko

love it or leave it!

Hämtning som slutade på vårdcentralen.

Kategori: Min vardag

Det här har varit en mindre rolig dag. Skulle hämta Nemo på förskolan, när jag kom dit så satt han och myste i en koja med sina kompisar. Han var inte speciellt sugen på att följa med mig hem utan ville helst sitta kvar där. Jag lockade honom med att om han skyndade sig så kunde vi titta på pappa som körde lastbil en liten bit från förskolan. Det ville Nemo såklart inte missa och började springa mot hallen. Ett av rummen han sprang igenom höll precis på att bli skurat av en personal och Nemo, som aldrig har strumpor på sig, ramlade och slog bakhuvudet. Jag tröstade honom så gott jag kunde men han var i det närmsta otröstlig. Jag kände på huvudet och fick en smärre chock. Bulan han hade fått var enorm. Försökte kyla den så gott jag kunde men Nemo hade ont och ville inte ha något alls mot huvudet. Oron över den enorma bulan gjorde att jag till sist tog beslutet att åka till vårdcentralen med honom. Där sa de att han verkade vara okej men att vi skulle observera hans allmäntillstånd under kvällen. Började han kräkas eller uppträda märkligt måste vi åka till akuten i Sundsvall. Kände mig relativt lättad även om jag fortfarande var orolig såklart. Då vi kom ut till väntrummet ville Nemo leka med leksakerna som var där. Jag tänkte ta ett kort på den lille krigaren men var fortfarande lite skärrad och skakis efter hela händelsen. Tog upp min mobil med skakiga händer och naturligtvis glider den ur handen på mig och rakt ner i golvet. Skärmen knäcks och det går inte att se ett skit på den. Just my luck! Kostar 2000 kr att laga och kan tidigast göras efter helgerna det vill säga någon gång i januari. Jag är rätt så beroende av min telefon, eller inte så lite heller. Lutar åt att jag köper en Iphone 5 istället. Drar ner till Sundsvall first thing in the morning. Billig tabbe. Funderade på att dra redan ikväll men hejdade min impuls. Jag dör inte utan telefon en kväll. Less som fan nu. Är så sjukt nyfiken på alla sms som har dundrat in. Det går ju att skicka sms till den men jag ser inte vad det står. Det går att ringa med och jag kan svara om jag bara drar fingret på rätt ställe. Ååå vad jobbigt.
 
Men det viktigaste är ju såklart att Nemo är okej! Tack gode Gud för det! Var en skräckfylld timme för mig innan jag äntligen fick klartecken att han verkade okej. Att min telefon gått sönder är ju en bagatell mot för vad som kunde ha hänt med Nemos huvud.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: