eko

love it or leave it!

Tandläkaren

Kategori:

Igår fick Nemo åka till tandläkaren för att kolla hur det stod till med tänderna sedan olyckan. Då vi satt i väntrummet sa Nemo "mamma, jag är bara lite rädd.". Jag lugnade honom och sa att det absolut inte var någon fara och att han kunde krama Jompen (en tygdocka han fick av tandläkaren förra gången han var där) om det var otäckt. Men vet ni, det gick jättebra! Han var såååå duktig. Han fick sitta i pappas knä i tandläkarstolen och efter att han noga lyssnat på varför tandläkaren ville titta på hans tänder valde han till sist att gapa. Jag var löjligt stolt över mitt lilla gryn. Tandläkaren kollade först på Jompens tänder och sedan på Nemos. Det verkar som att tänderna har klarat sig utan skada. Men för säkerhets skull ska vi dit igen om en månad för att kolla ytterligare en gång.

Nu ska jag lägga omkull mig en stund. Har jobbat natt och det blev lite taskigt med sömn på grund av ledvärk i båda knäna.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: