eko

love it or leave it!

Vad händer?

Kategori:

I fredags blev jag för ovanlighetens skull förkyld. Inte värre än att jag var täppt i näsan och så men det var ändå lite jobbigt. Igår då jag skjutsat Nemo till förskolan kom jag hem och skulle dra i mig lite frukost innan det var dags för att plugga. Åt inte så mycket utan satte igång med plugget ganska på en gång. Efter en stund känner jag att jag är fruktansvärt trött och frusen. Så pass att jag blev tvungen att lägga omkull mig en stund. Jag slocknade men vaknade flera gånger för att jag frös så mycket. Efter några timmar (!!) vaknade jag och var jättehungrig. Började känna mig lite illamående och tänkte att det verkligen var dags att få i mig nån mat. Jag vinglade in i köket och hämtade en banan och drack ett stort glas med vatten. Sedan tillbaka till sängen igen. Jag tog en tugga av bananen och la sedan ifrån mig den. Fanns ingen ork till att äta. Efter några minuter kände jag hur illamåendet tilltog med full kraft. Jag rusade på toa och kräktes upp det lilla jag fått i mig. Blev liggandes på golvet inne på toa ett tag innan jag samlat nog med kraft att ta mig därifrån. Lyckades ta mig tillbaka till sängen. Illamåendet stillades en aning men jag hade feber. Hela kvällen låg jag helt tagen av febern. Jag kräktes inget mer men jag var verkligen inte pigg. Funderade över hur jag skulle kunna lösa morgondagen med Nemo. Hur skulle jag lyckas få han till förskolan när jag inte ens kunde stå på benen? Lösningen blev att han fick åka och sova hos farmor och farfar. En lösning som visade sig inte vara helt smärtfri. Han blev jätteledsen då Daniel lämnade honom där. Vet inte vad som blev tokigt men han ringde senare med och grät och längtade hem. Har aldrig tidigare hänt. Men han är faktiskt svår att lämna på förskolan med just nu. Han tycks vara i en rätt så känslig period.

Ursäkta om det här inlägget är konstigt skrivet. Har skrivit på det i omgångar. Mår något bättre idag men är sängliggande. Skriver mer när jag får ork.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: