eko

love it or leave it!

Hur har det gått?

Kategori:

Har ju jobbat 2 dagar i en förskoleklass. Det har gått bra! Första dagen gick jag mest runt som ett ufo. Hade inte koll på mycket. Osäker och förvirrad. Andra dagen kändes det bättre. Var ensam en liten stund på eftermiddagen och även det gick bra. Blev erbjuden två dagar till den här veckan men tackade nej till det. Jag jobbar en hel del på Bogården den här veckan plus att jag måste plugga. Det var en rolig utmaning att testa på nåt nytt. Kände flera stycken av barnens föräldrar så det var ju jätteroligt att träffa dem. Jag har ju själv gått på den där skolan från 3an till 6an så det kändes väldigt nostalgiskt att vara tillbaka. Vara ute på skolgården som rastvakt och äta lunch i matsalen. Det som slog mig var att allting upplevdes mycket mindre och kortare nu än när jag själv gick där. Vägen från parkeringen upp till skolan var ju inte alls så lång som jag kom ihåg och matsalen var mycken mindre än vad jag tyckte som barn. Till och med busschauffören som körde skolskjutsen var samma som då jag gick där. Det som var allra bäst var att jag fick jobba med min granne. Det var en enorm trygghet för mig att ha henne där. Men alla andra jag träffade och jobbade med var trevliga, snälla och välkomnande. Känns bra, fast vet inte om jag kommer att jobba där mer. Vi får se om de ringer nåt mer och hur det ser ut för mig då. Jobbar ju på rätt bra på mitt "vanliga" jobb med. Har ju inte hur mycket tid som helst. Nästa vecka har jag iaf bestämt mig att jag ska inte ta på mig nåt jobb alls. Om det inte är typ 4 timmar eller nåt, då måste jag ju nästan.

Och just ja, det gick bra att åka skidor med. Åkte på måndagen men på tisdagen var det sånt snöoväder att jag aldrig kom iväg. Stod och hjälpte barnen med att få på och av sina skidor istället.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: