eko

love it or leave it!

I'm ready to tell you my secret now

Kategori: Min vardag

I see dead people. Nej, vänta! Det var ju inte det som var min hemlis. Hehe! Skämt  åsido, det som jag undanhållit från er är att jag ska byta jobb. Veckan som kommer är min sista som elevassistent. Från den 15/6 kommer jag att jobba som HR-konsult på Härnösands kommun. Det är både skrämmande och spännande. Känns som jag kliver ur min comfort zone lite väl ofta nu. Jag har inte ens hämtat mina saker från mitt förra jobb innan jag ska byta igen. Jag har valt att ta tjänstledigt från mitt nuvarande jobb för att se att jag verkligen trivs att jobba mer i kontorsmiljö. Anledningen till att jag inte kunnat tala om detta tidigare var därför att jag ville tala om det för eleven jag jobbar mot först. Imorgon ska jag berätta för de övriga eleverna i de klasser jag jobbar. Kommer vara svårt för mig och jag kommer kanske fälla en tår. Jag har ju liksom blivit fäst vid dessa barn.
Det känns roligt men samtidig tråkigt eftersom jag trivs enormt bra på den arbetsplats jag har idag. Jag har fantastiska kollegor och den absolut bästa chef jag någonsin haft. Känns tryggt att jag har fått ta tjänstledigt samtidigt som jag vet att jag måste ta beslutet hur jag ska göra senare. Från att ständigt jaga timmar som vikarie till att ha två tillsvidare anställningar. Även om den ena är vilande. Det kommer förmodligen bli ett tufft beslut att ta. 

Så ja, så ser det ut för mig. Livet förändras ständigt. 


Kommentarer

  • Anonym säger:

    Vad jätteroligt, det är du verkligen värd. Som du har kämpat. Vilken grej. Grattis, grattis, grattis :)
    Och lycka till förstås!
    //Mia

    2015-06-04 | 19:42:26
  • Paps o morfar i Älis säger:

    Är säker på att det kommer att gå bra för dig på nya jobbet. :-)

    2015-06-04 | 21:28:56

Kommentera inlägget här: