eko

love it or leave it!

Kommit hem från jobbet

Kategori: Min vardag

Är ganska nyinstigen i hemmet efter en natt på jobbet.  Hade tänkt att sova en sväng då det varit rätt mycket tjänstgöring under natten (jag har sovande jour). Men nu är jag rätt pigg så jag tror att jag ska försöka härda ut under dagen och inte gå och lägga mig.

Idag har jag tyvärr inga roliga händelser att bjuda er läsare på. Ville mest bara slänga in ett inlägg så ni vet att jag lever.

Igår var jag hos frissan. Jag gjorde lite slingor och klippte en ordentlig lugg. Förut hade jag bara en äkta fejk lugg av lite kortare hårstrån på sidan som jag tappert försökta dra över pannan så det skulle se ut som en lugg. Å herregud va fult det där lät! Alla ni som får hemska bilder av min fejk lugg nu kan lugna sig för riktigt så hemskt som det lät var det inte, tror jag... Aja, nu ser det bra ut iallafall. Och min utväxt är nu ett minne blott. Jag är ju rätt så blond i håret och när min äkta hårfärg träder fram som utväxt så blir kontrasten ganska skarp, jag ser väldigt mörkhårig ut i hårbotten. Min äkta hårfärg är väl typ mörkblond. Det var en som frågade mig en gång hur jag hade burit mig åt för att färga svart (!!) hårbotten och resten ljust. Hon var uppenbarligen inte så insatt i det här med utväxt och sånt.

Nej usch vilket tråkigt inlägg det här blir. Jag har verkligen inget skojjigt att berätta. Men ge inte upp hoppet om mig än.
I´ll be back!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: