eko

love it or leave it!

Vem kunde ana...

Kategori: Min vardag

...att även jag skulle skaffa mig en blogg? Är ju många som har efterfrågat en blogg À la Emma. Nåja en har frågat iallafall. Ska kanske inte börja min nya blogg med att ljuga.

Jaha, hur har min dag sett ut då? Totalt meningslös skulle jag nog vilja påstå. Klev upp 06.30 för att pussa min sambo hej då. Planen var att jag skulle fortsätta vara vaken även efter att han åkt till jobbet. Planen gick i stöpet. Jag gick och la mig igen för att ja... dra mig en liten stund. Jag drog mig fram till 9!! Crap! Att jag har sådan dålig diciplin.

Har gett mig på att koka knäck idag. Den blev sådär. Den blev som sån där jobbig knäck som fastnar i papperet. Ni vet sån där som man blir kladdig i hela ansiktet när man girigt försöker äta av den goda men ack så smetiga knäcken. Är jobbigt när man blir bjuden på sån knäck hos någon man inte känner så bra. Man sitter där med knäck ända upp till hårfästet och bedyrar att den inte alls är misslyckad och kladdig och att den absolut är som man vill att knäck ska vara. Eller när man blir bjuden på en skosula till köttbit hos de nyblivna svärföräldrarana. Man skär och skär och blir alldeles svettig för man känner det som att man hånar den som lagat maten genom att inte kunna skära igenom den sega köttbiten. Värdinnan frågar om köttet var segt och man sitter där med krokiga bestick, ler och säger "inte alls det var jätte gott!" Och vem kom på att det är behändigt att bjuda på tacos när man är många? Jag har då min mat mer i knäet än i munnen och sitter skamset och plockar matbitar från kläderna. Är det bara mig allt det här händer? Hm, hur kom jag in på allt det här? Just ja, knäcken! Jaja, den blev god iallafall. =)

Det här med att blogga är ju helt nytt för mig och när jag skulle förhandsgranska det jag skrivit för att sedan gå tillbaka så försvann alltihopa. Har nu trots detta missöde skrivit ett helt nytt inlägg utan gnäll.

Så nu hoppas jag att ni alla är nöjda med mitt allra första inlägg för det är då jag.

Kommentarer

  • Sis säger:

    Hahaha!!! Jag garvar läppen av mig! Vad kul att du äntligen fått ändan ur vagnen och delar med dig av din härliga humor! I love it! Hahaha ...krokiga bestick... haha!

    2008-12-16 | 19:14:43
    Bloggadress: http://messersmith.blogg.se/

Kommentera inlägget här: