eko

love it or leave it!

Målarfärg

Kategori: Min vardag

Idag bar det iväg till affären för att inhandla den efterlängtade målarfärgen som ska pryda väggarna inne i barnrummet. Min kära sambo är ju så förutseende och sa att vi nog skulle ta en provburk och testa vad vi tyckte innan vi skulle slå till på flera liter färg. Jag är ju lite otålig så jag hade helst velat köpt alla färg på en gång. Men men, jag gav med mig för den äldre och visare (?) karln i huset och gick med på att köpa en liten pluttburk för att prova.

Väl hemma så sliter jag upp burken för att fort börja testmåla, jag visste ju redan att jag ville ha den här färgen för det hade jag ju kollat på färgkartorna på affären. Och om jag snabbt målade så skulle vi hinna åka tillbaka för att köpa mera färg innan dom stängde. Men döm av min förvåning då jag tittar ner i färgburken. Danne utbrister "Ja, du kan ju måla med den där färgen du." Han börjar sedan att asgarva! Färgen skulle ju vara ljusgul men den färgen vi fått med oss hem var typ aprikosfärgad. Skitful rakt ut sagt! Jag blev lite putt och började testmåla ändå. Kanske det var den här färgen jag valt ändå, eller? Efter ett tag så inser jag att något verkligen måste vara fel. Börjar nästan gråta i mitt känsliga tillstånd.

Danne och jag åker tillbaka för att kolla upp om det verkligen var den här färgen vi ville ha. Det var det förstås INTE! Vi fick med oss en ny färg hem plus den aprikosfärgade skiten. Väl hemma (igen) så målar jag ett tag och inser att det här inte alls var någon gulfärg som jag ville ha. Så efter allt det här åkandet fram och tillbaka så har vi inte kommit någon vart.  Mer än att vi nu måste hitta en annan gulfärg och köpa en ny testburk för att prova ännu en gång. *suck* Och just imorgon så är allt stängt, tack för det!

Någon som skulle vilja köpa en burk aprikosfärg? Den är jävligt billig just idag! Bilder kan skickas till seriösa.

Kommentarer

  • Sis säger:

    Jag har massor av snorgrön färg kvar från Zekes rum. Kanske du kan blanda den med den aprikosa och få en helt ny färgupplevelse?

    2009-01-06 | 12:30:51
    Bloggadress: http://messersmith.blogg.se/
  • Sanna säger:

    men oj vilken behändig blogg, mycket trivsam

    2009-01-07 | 00:25:25
    Bloggadress: http://sannafro.blogg.se/

Kommentera inlägget här: