eko

love it or leave it!

Flaska - nej tack!

Kategori: Min vardag

Igår hade jag mammafika här. Det var jätte trevligt. Hur mycket vi än surrar varje gång vi träffas så är det aldrig en tyst minut då vi ses. Är så himla kul med dessa träffar.

Får ingen ordning på Nemos mage, han verkar ha jätte ont sedan vi började med smakisar. Tror att jag ska satsa på nåt annat än gröt. Meningen är ju att få han att sova bättre på sikt genom att ge honom gröt på kvällarna men så dåligt som han sover nu har han nog aldrig sovit. Han vaknar och gråter och då känns det bara dumt att ge honom gröt. Tänkte ju börja ge honom välling då han blir 6 månader. Men pojken har helt plötsligt slutat att ta nappflaska! Har ju varit lite försiktig med att ge mat genom flaska sen i somras då han slutade ta bröstet och jag fick för mig att det berodde på att han blivit flaskmatade en hel dag då jag jobbade. Så nu har han bestämt sig för att totalrata flaskan. Där försvann ju mina drömmar om att kunna vara borta längre än 3 timmar någon gång. Vad fan ska jag göra nu då?! Har testat flera dagar i rad men utan framgång. Vill ju inte tvinga han heller så jag brukar ställa fram flaskan till honom så han får ta upp den själv och då brukar han suga på den. Men om jag försöker hjälpa han genom att vinkla den så att det kommer nåt ur den då rynkar han på näsan. Tips från någon vad jag ska göra?

Nattningen gick jätte bra ikväll. Vet inte om det beror på att han sovit så bra under dagen. Det verkar ju paradoxalt nog som så, att om han sover mycket under dagen så sover han bättre på natten.

Var till tandhygienisten idag. Hade lite, lite tandsten som dom slipade bort. Dom har ju flyttat ner till sjukhuset nu och oj vad det var struligt där! Jag fick först vänta i nästan 20 minuter efter min bokade tid innan jag fick komma in. Men då hade hon inte tid att börja med mig utan jag fick sitta i den där stolen som ett fån i ytterligare en kvart. Tack för det!

Nu ska jag umgås med min sambo! Puss!

Kommentarer

  • Ejkej säger:

    Men om dom sover bra på dagen så brukar det faktiskt höra ihop med att dom sover bra på natten, fast man tycker det borde vara tvärtom, att dom skulle vara trötta. Ossian ratar fortfarande flaskan när Jim ger, är bara jag som duger!

    2009-10-08 | 20:01:14
    Bloggadress: http://viborpalandet.blogg.se/
  • annelie säger:

    funderat på om han kanske är lite känslig mot gröten? de har en laktos fri gröt på coop som jag kör med till Alva för hon skrek! som bara den efter att jag gett hon "vanlig" gröt..

    2009-10-09 | 13:30:16
    Bloggadress: http://anelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här: