eko

love it or leave it!

I´m alive

Kategori: Min vardag

Igår gav vi Nemo gröt för första gången. Oj oj, vad han tyckte om det. Det var jätte roligt att se. Har härmed tagit beslutet att jag kommer dra ner på amningen och ge gröt på kvällarna då han har vant sig vid den. Igår så kräktes han lite men det kan ha varit omställningen. Lider av dåligt samvete över att inte helamma i 6 månader som jag så stort skulle göra. Men syrran peppade mig igår och sa så himla bra saker. Tack sis! Hon sa bland annat att jag borde ha en bragdmedalj som har ammat så länge som jag gjort. Jag har en sjukdom som blir sämre av amningen och dessutom behöver jag mediciner som jag inte kan ta så länge jag ammar. Dax att tänka på mig själv ett tag nu. Pratade även med Danne igår och vi kom fram till att för allas skull så är nog det här det bästa. Började fundera över vems skull som jag egentligen skulle helamma i 6 månader. Nemo sover ju dåligt förmodligen pga att han är hungrig och då mår ju inte han heller bra av det här. Har tyckt synd om mig själv att jag blir väckt en gång i timmen varje natt men det är ju synd om han med. Han behöver ju sömnen ännu mer än mig egentligen.

Känns som att jag har jätte mycket att skriva om men nu då jag sitter här så föll allt bort. Är nog stressen som gör det. Rätt som det är så vaknar Nemo och då kan jag ju inte sitta här något mer.

Imorse då vi klev upp var det 19 grader inne. Gick upp på övervåningen och då visade det sig att vindsluckan fallit ner och det blev värsta kallraset därifrån. Brrr!

Näe, hörni jag kommer inte på nåt mer att skriva om nu. Har mest varit hemma för jag har haft så förbannat ont i lederna. Satte sig i ryggen häromdagen och då är det väldigt svårt att röra sig vill jag lova. Men igår var första dagen på ungefär 4 veckor som jag inte haft ont. Jag njöt verkligen. Har lärt mig att uppskatta dessa dagar då dom är så få.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: