eko

love it or leave it!

Sova hela natten

Kategori: Min vardag

Inatt så hände det. Nemo har för första gången på sitt 9 månaders långa liv sovit en hel natt! Han somnade redan 18.55 på kvällen. Vaknade till efter halvtimmen i vanlig ordning, fick söva om honom två gånger inom loppet av 5 minuter men utan större svårigheter. Sedan vaknade han igen vid 22, då var han inte alls så sugen på att ligga kvar i sängen så jag tog upp honom och ammade honom. Han blev trött av det så jag la ner honom igen. Han halvsov då en stund men vaknade igen och jag och Danne turades om att gå in till honom. Han höll låda till strax efter 23 men sedan så sov han ända tills 06.59! Trodde inte att det var sant då jag tittade på klockan. Fick titta flera gånger för att fatta att klockan verkligen var 7 och det var första gången som jag vaknat sedan 23.30. Hämtade honom till min säng och ammade honom. Sedan smög vi upp och åt frukost tillsammans. Gav Danne lite sovmorgon idag eftersom det oftast är han som kliver upp på morgonen då jag tar nattpassen med Nemo. Tyvärr så var jag inte alls så utvilad som jag hade trott att jag skulle vara efter att ha fått sova min första hela natt på ett år. Tvärtom var jag tröttare än vanligt, tror att min kropp var i chock.

Idag så har vädrets makter vunnit över mig. Jag tänker INTE gå ut på någon promenad idag. Fick skotta mig ut till brevlådan för att ens kunna hämta tidningen. Plogbilarna och traktorerna går väl för fullt antar jag men dom prioriterar väl att ploga vägarna innan dom tar trottoarerna. Jag har varit ute och skottat gården, det får räcka som träning idag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: