eko

love it or leave it!

Sova ute

Kategori: Min vardag

Idag ska jag ta med min Nemo ut på en promenad har jag tänkt. Börjat lite smått att försöka vänja honom vid att sova sina tupplurer i vagnen. Han gör ju det ibland då han somnat då vi är ute och går men alldels för sällan. Vill att han ska kunna somna av sig själv ute i vagnen utan att jag ska behöva gå runt med vagnen innan han somnar. Det är inte av lathet utan för att jag vill att han ska sova i vagn då han börjar dagis och jag tvivlar på att personalen kommer att gå ut och gå med honom för att han ska somna. Det är för allas skull som jag vill att det här ska funka. Nu är det ju väldigt långt kvar innan han ska börja på dagis men det skadar ju inte att han sover ute redan nu. Är så skönt nu då det blir mildare då man inte behöver bylta på honom så hemskt mycket kläder för utevistelse. För påklädning är något som Nemo inte tycker om. Är rätt så kaotiskt då jag ska klä på honom overallen.

Vet att jag har skrivit om det förut i höstas då jag hade Nemo sovandes på bron och jag är lika uppretad nu som då, jag pratar om alla dessa traktorer och lastbilar som väsnas här utanför. För min del så spelade det inte så stor roll om vi skaffade hus mitt i stan men för Danne fanns det inget annat alternativ. Så ljudet från intilliggande väg är ett faktum. Har jag nu lyckats få Nemo att somna ute så kan ni ge er fan på att det åker förbi både det ena och andra ekipaget som lever om så mycket att Nemo vaknar. Blir fan knäpp på det här! Vet inte vad jag ska göra åt problemet heller, känns ju lite dumt att släpa in vagnen i garaget lixom. Då är ju hela grejen med frisk luft borta. Danne blev lite sur då jag gnällde över det här igår och suckade att vi får väl flytta då. Tack för din förståelse!

Kommentarer

  • Ejkej säger:

    Men om han sover mer ute i vagnen så ska du se att han vänjer sig vid ljuden och sover genom dom. Ossian vaknar inte ens när hundarna skäller(eller tuppen gal ;)) för han är så van ljudet.

    2010-03-11 | 20:20:20
    Bloggadress: http://viborpalandet.blogg.se/
  • Emma säger:

    Tjohooo!!!

    Men mina barn har sovit ute jämt.. =) Och vi bor juh rätt nära.. :P

    De vänjer sig.. Lovar! Vi lägger juh bara ut Tuva, behöver inte ens stå där..

    Men idag hade hon sovit fem minuter då kom det TVÅ stora lastbilar och började här utanför som du kanske märkte.. Ville hon sova om? hon började grina och var helt förstörd..

    2010-03-11 | 20:28:30
    Bloggadress: http://famkassberg.blogg.se/
  • Annelie säger:

    han vänjer sig! Alva sover ju precis breve E4 o här kör det förbi ambulanser m sirener på titt som tätt :) härda ut!

    2010-03-11 | 22:28:05
    Bloggadress: http://anelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här: