eko

love it or leave it!

Inskolning dag 2

Kategori: Min vardag

Även denna dag gick bra. Nemo var ute och lekte på förmiddagen och faktiskt så höll han lite mer koll på oss idag. Han tittade vart vi var och vinkade flera gånger. Gick kanske något bättre att sitta på pricken på golvet idag men ännu är det långt kvar innan han förstår att han ska sitta där. En dag till sen så är det inte vårat problem längre. Tycker lite synd om personalen som ska ta vid, men dom är nog van. Hade tagit med en pipmugg idag så det var inget bråk vid maten om glaset. Vill personalen införa dricksglas till han sen så får dom göra det, jag känner inte att jag var så sugen på att lära honom det nu. Han ville bli lite gungad i vagnen även idag men han somnade ändå relativt snabbt. Imorgon är det Maria (hon som inskolar Nemo) som ska lägga honom. Det kommer vara lite jobbigt för mig om han är gnällig då men förhoppningsvis går det bra.

Efter dagiset så åkte jag och köpte en vind- och vattentät jacka till Nemo. Hittills så har han haft en fleecejacka på sig ute men jag har märkt att den blir väldigt smutsig och blöt så det fick bli en ny jacka. Blev bara så besviken på mig själv då jag skulle stryka på en namnlapp på jackan för jag råkade komma åt tyget med strykjärnet så det blev ett litet hål. Fasen också! Inget som syns så mycket men det känns så onödigt och synd.

En annan onödig sak som hände idag är att Nemo kastade våran bärbara telefon i toaletten så nu är vi utan hemtelefon. Och en till sak som är onödigt idag är att jag har sjukt ont i lederna, men det är väl bara som det ska vara antar jag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: