eko

love it or leave it!

Första december

Kategori: Min vardag

Vad härligt att se att det inte bara är jag som lider av kontrollbehov. Kul att fler ville ge sig tillkänna. Överhuvudtaget så har jag upptäckt att jag tycker att det är väldigt trevligt att få kommentarer. Jag blir så himla glad när någon tar sig tid att faktiskt skriva i min blogg. Tyvärr så är det många av er som kommenterar som inte har någon blogg (eller i alla fall som inte skriver någon bloggadress) vilket jag tycker är tråkigt. Vill ju som kunna bjuda tillbaka och kommentera i er blogg med.

Igår så bakade jag och Nemo lussekatter, eller ja, det var mest jag som bakade och Nemo stod och åt deg. Han lessnade rätt så snabbt och drog iväg på annat och kvar blev jag med all deg som skulle bakas ut. Mitt i allt bakande kom bäste Kim och hälsade på. Jag satte honom genast i jobb genom att be honom och Nemo (som snabbt tagit plats i hans knä) att pensla bullarna med ägg. Tyvärr tog jag ingen bild på lussekatterna eftersom de blev så hysteriskt fula att jag skulle skämmas ihjäl om någon såg hur de såg ut. Men enligt utsago smakade bullarna helt okej.

Idag har jag gjort adventsfint här hemma. Har bytt gardiner och satt stakarna i fönstren och satt upp några adventsstjärnor. Nemo har varit i extas hela dagen. Han har verkligen sett fram emot att få göra lite juligt här hemma. Han slet och drog i varenda tomte han såg och det var svårt att förklara för honom att jag inte ville ta fram tomtarna än.

Sen som många andra har jag även varit ute och skottat idag, har kommit galet mycket snö. Nemo hade hur kul som helst då han sprang fram med sin lilla snöräv. Inte ens då han ramlade och fick hela ansiktet fullt med snö gnällde han, tror att han har längtat efter att få leka i snön.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: