eko

love it or leave it!

Det här med nattning

Kategori: Min vardag

Igår somnade Nemo för första gången på flera veckor i normal tid. Kvällarna här hemma brukar inte vara annat än kaos numera. Vi har helt tappat greppet om hans sovrutiner. Han vägrar ligga i sin säng, vill gärna leka, sjunga, läsa böcker, gå på toa, dricka välling you name it. Men så igår helt plöstligt så somnade han utan bekymmer. Jag läste som vanligt en saga för honom. Frågade honom om han ville lyssna på en saga i cd-spelaren med. Fick inget vettigt svar av honom så jag tänkte att han inte ville det. Sa gonatt och gick därifrån. Efter kanske en kvart så hör jag snyftningar från hans rum. Jag går dit och då har mitt älskade lilla hjärta dragit täcket över huvudet och ligger där under och gråter. Han klämmer fram att han ju visst ville lyssna på en saga och är helt utom sig. Mitt mammahjärta gick i tusen bitar! Slog på en saga åt honom och tröstade honom så gott jag kunde. Då han lugnat ner sig gick jag därifrån igen och sen blev det tyst där inne. Han somnade, bara sådär! Underbart! Hoppas att det är på väg att vända nu. Hela kvällarna brukar annars gå åt till att natta din lille.
I fredags så bjöd Nemo in sina nallar på fika. Saft och nybakade muffins med hallon hade han gjort minsann. Nemo tyckte det var ytterst märkligt att nallarna faktiskt åt muffinsarna med! Dom bara försvann! Öööh, ja det var konstigt, tyckte mamman med. Hehe!
 
 

Kommentarer

  • Paps säger:

    Ähhh. Klart mamma ska vara vaken hela nätterna om Nemo vill leka och ha skoj.

    2013-01-29 | 13:37:09
  • Mia säger:

    Stackars liten, inspelade sagor är toppen :)

    2013-01-29 | 18:35:06
  • Sandra säger:

    Tror att denna är på sin plats om du inte hört den förut, tror du känner igen dig :) http://www.youtube.com/watch?v=zYGBTuHGWTI

    Historien börjar 1 minut in i klippet, enjoy!

    2013-01-30 | 01:10:18

Kommentera inlägget här: