eko

love it or leave it!

Plugg plugg plugg

Kategori: Min vardag

My God vad jag har pluggat idag. Hade mycket plugg att ta igen då jag har tagit det rätt lugnt på den fronten. Imorgon gäller det, tenta inom socialpsykologi. Måtte jag klara den. Efter imorgon har jag officiellt läst halva utbildningen som beteendevetare. Fy fan vad jag är bra! Förutsatt att jag klarar mig imorgon så har jag läst 90 poäng på universitet utan en enda omtenta eller kompletteringsuppgift. Jag är grym!! Lägger man dessutom till min tvååriga utbildning inom psykosocialt arbete plus min arbetslivserfarenhet så blir jag lite stolt över mig själv. Eller näe, jag blir mycket stolt över mig själv! Trodde faktiskt inte att jag skulle leverera så bra som jag har gjort. Jag kommer ihåg i början av utbildningen. Hur jag satt och bara ville ge upp. "Jag kommer aldrig att klara det här!". Nu har jag gjort halva och har presterat bättre än jag vågat hoppas på.

Sen var det whiskeyrösten ja. Jag mår bättre... Naturligtvis hann jag ringa till jobbet om säga att jag eventuellt höll på att bli sjuk. Jag blev ledig på fredagen men ska gå in och jobba natten på lördag. Början dock inte förrän på kvällen. Så ni ångestdemoner kan dra nu. Jag ska jobba ändå.

När jag skulle hämta hjärtat på förskolan var han iklädd en tröja som inte alls var hans. Han hade en lånetröja från förskolan då han hade blött ner sin tröja. Whaaaaaat?! Men det finns ju ombyteskläder i hans låda, flämtade jag. Nej, de var slut fick jag till svar. Kände hur pulsen ökade. Det kan inte stämma! Personalen lugnande mig och sa det är ingen fara sånt där händer. Inte MIG, fick jag fram. Blev tvungen att gå och kolla och jo, jag hade rätt. Där låg det en långärmad tröja och en t-shirt. Synd bara att inte personalen såg det. Nemo var även i full färd med att klä ut sig. Han och en till pojke hade disco och dansade glatt till Eric Saades låt Popular när jag kom. Fick till ett jättefint kort på de båda gossarna men eftersom jag inte har frågat den andre pojkens föräldrar om lov så blev jag så illa tvungen att klippa bort honom.

Observera att det inte var den där fräcka västen som var lånetröjan från förskolan
 

Kommentarer

  • Paps o morfar säger:

    Hmmm. Nemo dansar till Saade. Gör mamma det oxå?

    2013-01-17 | 07:42:01
  • Malin säger:

    Jag diggar västarna stenhårt. :)

    Att det gått så fort, att ni redan har avklarat halva utbildningen är ju helt sinnes. Tänkte på det häromdagen, känns som om ni började med utbildningen bara nu i höst. Men iofs, jag och tid är kanske inte allt för passande alla gånger. ;)

    Svar: ja, spelet är verkligen beroendeframkallande! :)

    2013-01-19 | 12:11:08
    Bloggadress: http://www.mallanmamma.se

Kommentera inlägget här: