eko

love it or leave it!

Vegetarisk lasagne

Kategori: Min vardag

Alltså helgernas svullande är inte bra för mig. Jag har liksom tagit det här med fredagsmys och lördagsgodis till nya nivåer. Det blir helt enkelt för mycket av det goda och alldeles för lite motion. På måndag är jag fortfarande fast i sockersuget och det tar mig minst halva dagen att återställa hjärnan till att äta bra mat igen. Tappar som helt motivationen efter varje helg. Enda sättet att få bukt med det är väl att inte släppa på tyglarna så mycket på helgerna men det är ju så svååårt!
 
Till middag igår gjorde jag Anna Skippers vegetariska lasagne. Jag var väldigt skeptisk och gjorde om receptet litegrann. Men faktiskt, det var jättegott! Den som vill prova på att göra lasagnen hittar receptet här. Det som jag gjorde annorlunda var att istället för sojagrädde använda vanlig béchamelsås. Jag fick sås över då jag gjorde en vanlig lasagne också ifall ingen annan (läs: Nemo) ville äta min vegetariska, nyttiga mat. Det var klokt tänkt av mig... Sen fick jag inte tag på färsk spenat utan tog en påse men lite blandad sallad, typ ruccola, machesllad och mangold. Pressade även i lite vitlök i "färsen". Rostade pumpakärnor och solrosfrön och hade till för lite extra tuggmotstånd. Kan faktiskt rekommendera det här för den som känner att den törs prova. Nu vet ju inte jag hur Anna Skippers recept smakar då jag gjorde en egen variant men den är säkert god den med.  
 
 

Kommentarer

  • Malin säger:

    Anna Skippers recept brukar kunna vara rätt goda. Utav dem jag har provat iaf. :)

    Svar: Ja det var ju jättegott faktiskt! Har du provat den här?
    Emma

    2014-01-28 | 12:12:12
    Bloggadress: http://www.mallanmamma.se

Kommentera inlägget här: