eko

love it or leave it!

Drog jag verkligen ur sladden till plattången?

Kategori: Min vardag

1 oktober.... Hösten går med en rasande fart. Snart är det vinter, tycker att det alldeles nyss var sommar. Är det tecken på att man håller på bli gammal, att man tycker att tiden går så fort? 

Jobbet knallar på, från och med nästa vecka kommer det ske lite förändringar vilket känns skönt. Börjat fundera lite över ledighet runt jul. Vill ge Nemo ett ordentligt jullov, ja, mig själv med för den delen. Har inte riktigt bestämt från när jag tänkt vara ledig. 

Snart är det helg igen, Nemo ska på kalas på lördag annars händer just ingenting den här helgen. Känns skönt, tycker det varit nåt varje helg nu ett tag. 

Vet inte om jag berättade att min läkare ringde mig för några veckor sedan. Jag ska i alla fall fortsätta med sprutorna ett tag till. Då jag haft smärtskov i sommar tyckte han att det var bäst att fortsätta några månader till. Vet inte vad jag ska tycka om det.... Både bra och dåligt. Bra för att jag var jätteorolig för att stå helt utan medicinering, har jag inte gjort på många år. Men även dåligt då det innebär att sjukdomen fortf är aktiv. Bara å gilla läget vilket som. 

Sen kan jag berätta att jag har fått tvångstankar. Har alltid haft lite knepiga grejer för mig, som att kolla flera gånger om jag verkligen ställt alarmet på telefonen. Tvångstankarna jag har nu är alltid morgonrelaterat. Så fort jag lämnar huset på morgonen, "Har jag verkligen dragit ur sladden till plattången? Hade katterna mat, har dom smitit eller är dom instängd nånstans? Låste jag dörren? Slog jag på larmet?" Jag blir helt tokig på mig själv för när jag väl börjar tänka så kan jag inte sluta. Det har hänt att jag åkt hem för att kolla att jag verkligen dragit ur plattången eller låst ytterdörren. Varje gång har jag naturligtvis gjort det. Blir samtidigt rädd att om jag ger efter för min oro blir det värre, som att tvångstankarna matas liksom. Skitjobbigt ju! Snart ser ni mig gråta ut i nån knepig dokumentär, typ outsiders eller nåt sånt. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: