eko

love it or leave it!

Cirkeln sluter sig

Kategori: Min vardag

Igår var jag iväg till Ängekyrkan och deltog på delat liv. En tjej jag känner skulle dela sin livshistoria. Det var både gripande, sorgligt och helt fantastiskt att få ta del av. Jag har tidigare hört fragment av hennes liv men att få hela historien i en sammanhängande berättelse var något helt annat. Tårarna sprutade. Jag var helt oförberedd på att jag skulle reagera så starkt på hennes story. Hon berättade med sån inlevelse, styrka och mod. När hon dessutom väljer att nämna min inblandning i hennes liv och vilken påverkan jag haft gick det bara inte å hålla inne tårarna. Det var som att slå på en kran. Jag kände igen en hel del i hennes berättelse. Tårarna jag grät var inte bara för hennes story, det var tårar för min egen story också. Det var mina tårar, min egen sorg. 
 
Att svika ett oskyldigt barn är för mig helt obegripligt, ändå sker detta dagligen. Jag vill ändå gärna försöka tro att alla människor gör så gott de kan efter sina förutsättningar just då.
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: