eko

love it or leave it!

You can't start a fire without a spark

Kategori: Min vardag

Hade skrivit ett hur långt inlägg som helst å lyckas drula bort det när jag ska publicera det. Asså vafan!! Men då jag ändå inte kan sova skrev jag faktiskt om det någorlunda lika. Ber om ursäkt för eventuella stavfel å syftningsfel, jag är lite upprörd. Vi tar det från början. 

Min nattsömn har blivit helt fucked up. Varför? Jo pga den obscena mängden snö som kommit. Öööh, okej why? För att Danne denna vinter tagit på sig plogjour (egentligen borde det heta beredskap men av nån anledning kallar dom det för jour). Denna jour innebär att han kan bli utringd på jobb vilken tid som helst på dygnet å han kan komma inramlandes hemma efter avslutat arbetspass när som helst. Vad stör det mig? Jo, det ska ni få höra. Danne är så borta då han sover att han fattar aldrig att det ringer. Efter 14 signaler svarar han (oftast till följd av en aggressiv spark från mig). Han stannar då kvar inne i sovrummet och pratar. En annan sprätter ur sängen av en nål som faller, å innan han har diskuterat klart hur många ton salt han ska vräka ut på gatorna eller hur många centimeter snö det snöat är jag förstås klarvaken. Nu har jag förutom denna delikata problematik även fått svårt å sova då han är ute å jobbar. Jag vet inte varför men det är som att jag kan inte slappna av innan han jobbat klart. Jag ligger bara å lyssnar om jag ska höra hans bil på garageuppfarten. Värst blir nästan då han sagt en tid han ska komma hem men inte gör det. Då kan jag omöjligt somna förrän han kommit hem. Natten mot måndag sa han att han skulle komma hem 12-1 tiden. Han kom hem 3 vilket innebar 2,5 timmars sömn för mig.  Fick även ett smärre utbrott i morse till följd av sömnbristen. Ops! Den här natten blev inget undantag. Jag hade efter två timmar i sängen faktiskt lyckats somna, utmattad efter natten innan gissar jag. Efter två timmars sömn kommer Danne inramlandes. Han tar av sig ytterkläderna i tvättstugan som ligger vägg i vägg med sovrummet. Dörren dit är stängd vilket föranleder att våra två Cornish Rex-katter sätter igång å jamar som dårar å vill komma ut dit. Jag blir naturligtvis väckt av detta och eldar upp mig själv så det blir omöjligt att somna om. Varför öppnar inte karljäveln dörren å släpper ut dom till han då han hör dom sitta å jama?! Efter en hel evighet med jamande och annat stök kommer han till sist å lägger sig. Somnar i samma stund han lägger huvudet på kudden och kvar ligger jag, uppjagad, arg och klarvaken. När katterna sätter igång å använda sängen som språngbräda samtidigt som jag hör dannes nöjda snarkningar bredvid mig brister det för mig. Jag får ytterligare ett utbrott å skäller ut Danne för att han återigen sabbat min nattsömn. Detta gav ju såklart ingenting mer än att jag om möjligt blev mer upprörd å klarvaken. Hej utebliven sömn igen. Ser ni nån zombi på stan är det bara jag som inte sovit på hela vintern. Less som fan. 

Kommentarer

  • Mia säger:

    Japp, där känner vi igen oss. Kanske vi ses på en sluten avdelning fram på vårkanten. Ta med en virkning eller annat handarbete så vi har något att göra....

    //Mia

    Svar: Låter som en plan Mia! :)
    Emma

    2016-01-12 | 10:13:40

Kommentera inlägget här: