eko

love it or leave it!

Barndomen varar i generationer, eller?

Kategori: Min vardag

Vilka soliga varma dagar det har varit ett tag nu. Skönt att bara slappa i solen tycker jag. 

Igår var jag och Nemo och fixade håret. Jag fick äntligen tid till att bleka utväxten. Så himla glad att Annika hann med det innan hon gick på semester. Även Nemo fick bli sommarsnygg i håret. 

På kvällen gick jag och Nemo en långpromenad, han cyklade och jag gick. Vi kollade på båtar, två broöppningar, svanar med svanungar, lekte i en lekpark, åt glass, tittade på brandbilar och lite annat. Det var så himla mysigt. Han är verkligen hur go som helst den ungen. När vi kom hem ordnade Nemo ett disco på sitt rum. Han hade fått en discolampa av mig för att han varit så duktig hos frisören. Vi dansade och spelade musik och hade jättekul. Det var verkligen en toppendag tillsammans med Nemo. 

Det slår mig ibland när jag tittar på Nemo vilken tur han har som fått mig som mamma. Jag är långtifrån perfekt men jag gör alltid så gott jag kan. Hans bästa går alltid först. Jag skulle aldrig medvetet svika honom, kränka honom, baktala honom eller på andra sätt bete mig illa mot honom. Jag låter heller ingen annan vara taskig mot honom, då hugger jag direkt. Det gör mig ont att inte alla barn får växa upp och bli överöst med kärlek och trygghet. Få höra att man duger som man är, få stärkt självkänsla och självförtroende. Få en trygg grund att stå på. För världen kommer att svaja och livet kommer inte alltid vara tryggt. Jag tycker faktiskt att det är ens plikt som förälder att alltid se till sina barns bästa. Som förälder är du skyldig dina barn det. Barn har inte valt sina föräldrar. Det är upp till dig som förälder att ta ansvar för ditt barns uppväxt!  För barndomen präglar hela livet, hur vill du att ditt barn ska minnas sin barndom? 







Kommentarer


Kommentera inlägget här: