eko

love it or leave it!

Nu vänder det!

Kategori: Min vardag

Som jag har väntat på denna dag! Vintersolståndet! Nu vänder det och blir ljusare och ljusare. Jag vet att det tar lång tid innan det märks, men bara själva känslan att vi går åt ljusare tider gör mig gott. Numera får jag ångest inför kvällarna då jag vet att jag inte kommer få sova. Sömnbrist är en hemsk sak och inget jag direkt har saknat sedan Nemo var liten. Huvva! 

För övrigt så måste jag kontakta min läkare. Reumatismen håller på bli sämre. Jag håller på bli sämre! Kan inte lyfta mina armar pga axlarna. Som "tur" är sker detta inte dygnet runt utan på nätterna. Det börjar göra ont runt 18 på kvällen för att sedan bli värre och värre. Å trots att jag längtat efter att få börja medicinera igen (hur man nu kan längta efter sprutor i magen) så tar det emot att ringa läkaren. Vet att det innebär slutet på amningen. Det känns tungt, riktigt tungt. Jag kommer vara giftig för mitt barn. Varför skulle jag drabbas av den här skitsjukdomen?! Hata reumatism!

Idag fick Nemo sitt efterlängtade jullov. Han var så förväntansfull. ❤️ hade klassfest på skolan och hade med sig fika å grejer. 

Nu ska jag sova. Sov endast 3,5 timmar inatt. Sittandes med en bebis på bröstet.  (null)




Kommentarer


Kommentera inlägget här: