eko

love it or leave it!

Den smärtan

Kategori: Min vardag

Min sjukdom har verkligen blommat ut fullständigt nu. Det märks att jag står helt utan mediciner. Jag minns mina tidigare somrar med fasa och inser att denna kommer att bestå av smärta, smärta och åter smärta. Förra sommaren var helt underbar, knappt en känning på hela sommaren. Nu får jag börja planera livet efter mina smärtskov igen. Så jävla hemskt att det går inte att beskriva med ord. Igårkvälll och inatt hade jag så fruktansvärt ont att jag kunde inte röra mig utan att det gjorde ont i halva kroppen. Jag hade ont i båda axlarna, strålandes ner mot armarna. Båda händerna varav den vänstra dragit ihop sig så jag inte kunde öppna den. Som grädde på moset hade jag även ont i vänster knä så jag var halt. Jag var så frustrerad, uppgiven, ledsen och förbannad att jag bara grät. Jag grät och grät och skrek ut min sorg. Det brast för mig när jag skulle flytta ett bord jag hade ute.  Får ingen kraft då jag har såhär ont och tappar lätt saker. Så även detta bord. Jag orkade inte lyfta utan tappade taget och bordet rasade ihop till en liten hög. Så även jag. Jag satte mig på altanen och grinade tills jag inte längre såg något. Fucking jävla reumatism! Jag hatar dig! 

Kanske svårt att se men jag är alldeles röd på knogarna. Sviter från nattens skov. 

Kommentarer

  • Anja Wallmark säger:

    Åh gulla... Lider med dig... ❤️

    2016-07-05 | 10:07:04
    Bloggadress: http://messersmith.blogg.se/
  • Paps o morfar säger:

    Usch vad trist. Hoppas det släpper och blir bättre.

    2016-07-05 | 10:50:32
  • Jannice säger:

    Usch vad jobbigt det måste vara! :(
    Stor kram till dig!

    2016-07-05 | 10:56:13
    Bloggadress: http://womsa.se/jannice
  • Patrik säger:

    Jag lider med dig stålkvinnan:/ Läste en artikel som va 16 år gammal där forskare i USA botar reumatism med "blockerare" och de skulle snart släppas(för 16 år sen!). Utvecklingen måste väl ha gått framåt sen dess tycker jag. Kanske svaret finns hos någon annan än din läkare, det kanske sitter någon kotte på en privat mottagning någonstans och trycker på svaret? Har ju sett många såna program, där den sjuke besöker olika läkare och får aldrig någon bot. Till slut, efter blod, svett, tjat och tårar så hittar hen nån läkare som inte är fast i bubblan - oftast på en klinik långt från hemman. Annars har jag läst att potatisavkok och vegankost ska hjälpa, men du har säkert testat allt sånt?

    Utan att vara speciellt insatt så tror jag att de flesta såna här sjukdomar uppkommer av all besprutad och manipulerad mat som vi får i oss, att äta små mängder gift som tar död på kryp kan inte va nyttigt i längden. Tror det kan trigga igång olika skumma grejer hos oss. Såg en dokumentär om en by någonstans där de odlade allt själv och ingen mat var besprutad eller köttet medicinerat, där existerade varken cancer eller andra "moderna" sjukdomar... skumt. Sen dess börja jag äta mer eko i hopp om livet, fast det är ju mest eftersom ditt nick står på förpackningarna;)

    2016-07-05 | 21:52:32
    Bloggadress: http://sverigestugor.eu
  • Anonym säger:

    <3

    Det var hela meddelandet, hoppas du förstår!

    //Mia

    2016-07-05 | 23:23:27

Kommentera inlägget här: