eko

love it or leave it!

Mellandagsrea

Kategori: Min vardag

Idag bar färden iväg till Birsta för att fynda på den stora mellandagsrean som tydligen pågår. Pengarna brände i fickan på mig och jag såg verkligen fram emot den här dagen.

Första anhalten var Jula där vi skulle köpa element. Skit tråkigt tyckte förstås jag men det var nödvändigt. Jag hittade någon rolig träningsmaskin som jag stog och "tränade" med. Kände mig som den nya Jane Fonda. Personalen tittade lite konstigt på mig och jag tyckte mig höra dom viska "ska hon bli av med den där kaggen får hon nog hålla på ett tag". Funderar på att åka dit varje dag nu och träna, det måste ju vara billigare än ett årskort på ett gym iallafall.  Haha, ser mig själv komma in där med pannband, trikåer och vattenflaskan i högsta hugg! "Tjena grabbar, nu är jag här igen. Drar ni upp volymen på högsta är ni snäll!" Undrar hur lång tid det skulle ta innan jag blev portad? 

Efter några timmar (!!) på Jula så var vi äntligen klar. Vi köpte inte mindre än 8 element för närmare 6000 kronor. När vi kom ut så kom vi på att vi glömt att köpa lågenergi lampor som dom tydligen skulle ha till så himla bra pris. Men vid det här laget var jag hungrig (jag hade ju tränat så hårt) och det ända jag hade sikte på var Max som låg en bit därifrån. Vi åkte dit och käkade. Sen styrde kosan tillbaka till Jula där vi spenderade ytterligare en halvtimme. Vid det här laget så känns det som att jag känner hela Julas personalbesättning. Undrar om jag ska bjuda hem dom till nyår?

Nyår ja.. vad ska hända då? Vi har bjudit en del folk hem till oss men några har avböjt och några har inte ens brytt sig om att svara på inbjudan. *pik* Det hela kommer väl sluta lika storartat som festen vi skulle ha på juldagen. Då kom inte mindre än noll personer hit. Är det nåt fel på oss eller? Luktar vi konstigt kanske? Jag och Daniel får väl sitta här själva med våra partyhattar då. Tänk inte på oss bara, gör inte det!

Aja, för att återgå till dagens händelser. Efter Jula åkte vi på Media Markt. Där fick man trängas med en massa andra människor som fått veta att det var rea, hur får folk reda på allt? Där hittade vi inte någonting. Vid det här laget började jag bli ganska sur. Fan, jag skulle ju fynda värsta grejerna och göra av med en massa pengar! Nu var det bara 45 minuter kvar tills allting skulle stänga. Mitt humör var i botten och jag sa åt Danne att vi skulle åka hem. Egentligen så ville jag nog inte det, jag ville in på Birsta city egentligen men sa mest så för att han skulle tycka synd om mig och tjata att vi skulle åka dit så jag fick göra av med lite pengar som jag så gärna ville. Han förstod inte min kvinnliga hint utan åkte såklart hemöver. Jag blev ännu surare över att han inte fattade min så tydliga andemening.

Nu sitter jag här och tycker lite synd om mig själv. Fast det är klart varför klaga? Jag har ju numera 8 nya element som jag kan sitta och titta på. För att inte glömma alla mina nyvunna vänner på Jula. Vi ses på nyår hörni!

Mellandagsrean ger jag minus 4 poäng!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: