eko

love it or leave it!

Sisådärja

Kategori: Min vardag

Idag har jag varit på mammafikat. Lika trevligt som vanligt. Sedan blev det en sväng på stan med en av tjejerna. Det var jätte kul, det visade sig att vi hade mer gemensamt än jag trott. Hehe!

Nu sitter jag här och mular in godis som jag köpte på coop igår. Dom hade jätte billigt godis så jag tänkte att jag skulle passa på att handla lite så här inför påskhelgen. Tyvärr så hade tydligen resten av stan samma tanke som mig så det var pintjock med folk runt godiset. De var typ 4 stycken stackare som jobbade frenetiskt med att försöka fylla på allt godis. Jag blev så stressad av alla människor att jag tog rätt så ordentliga skopor av de sorter jag ville ha. Vet inte om jag var rädd för att bli utan om jag inte lastade i ordentligt eller vad det blev men det slutade med en rätt så stor godispåse...  Skämdes nästan då jag såg vad mycket godis jag faktiskt köpt. Hällde upp lite grann i en skål då jag kom hem. Ville inte rikitgt att Danne skulle se storleken på påsen. Då kanske jag inte skulle få nåt påskägg av han heller om han såg hur mycket godis jag redan hade. Haha!

Imorn så är vi bjuden på middag hos min pappa och på lördag är vi bjuden till Dannes föräldrar. Trevligt trevligt. Ska bli så skönt att slippa laga mat några dagar.

I tisdags var jag på jobbet och städade ur mina lådor. Kändes lite dystert. Saknar faktiskt att jobba även om det är väldans skönt att vara ledig oxå. Blev tillfrågade om jag ev kunde jobba lite i sommar. Sa att jag fick återkomma om det. Det beror ju alldeles på hur det ser ut med amning och så. Men jag ska inte sticka under stolen med att jag sörjer lite att inte kunna jobba i sommar. Somrarna på mitt jobb är dom bästa!

Var även och hälsade på mitt gamla jobb på Härnöhallen. Där var det full huggning med all påskmat som skulle lagas. Det var kul att träffa alla som jobbade där. Men jag är glad att jag slipper känna stressen som dom gör just nu.

Har nu precis pratat med veterinären. Vi var in med våran äldsta katt Selma till veterinären i måndags då hon inte mår så bra. Det visade sig att han har förhöjda njur och levervärden. Vi måste in till veterinären igen om några månader och ta nya prover för att se om de höjts ännu mera. Huga min lilla Selma...

Selma och Doris

Kommentarer

  • nyppa säger:

    Men huuuuuuga då. Stackars Selmis. Men du har hon gått å blivit han? =) "Det visade sig att han har förhöjda njur och levervärden"

    2009-04-20 | 02:37:06
  • Bloggägare säger:

    Nyppa, ska du läsa min blogg får du vara snäll. Inte komma och anmärka på ord! =P

    2009-04-20 | 08:50:14
    Bloggadress: http://eko.blogg.se/
  • nyppa säger:

    hihi

    2009-04-21 | 01:19:34

Kommentera inlägget här: