eko

love it or leave it!

Min torsdag so far

Kategori: Min vardag

Nyss hemkommen från "mammafikat". Har blivit en riktigt trevlig tradition det där. Sa till tjejerna att jag inte skulle komma dit något mer nu då jag är den som är beräknad sist. Vill inte gärna sitta där själv med tjockmage och alla andra sitter med barn utanför magen. Men jag blev övertalad att fortsätta komma, det behöver ju inte vara så att jag föder sist bara för att jag är beräknad sist. Är faktiskt lite rädd för att hamna utanför gruppen också om jag slutar gå dit. Konstigt det där hur man funkar som.  Hur som helst så kommer det väl sluta med att jag går dit ändå nästa vecka...

Fick en kommentar idag om att jag inte har lagt ut en enda bild på mig själv på bloggen. Observant av dig! =) Är ju lite hemlighetsfull jag. Ni som vet vem jag är vet ju ändå hur mitt tryne ser ut så jag tänkte att ni nog inte behövde se det igen.=)

Hade en plan på att jag skulle städa hemma idag. Sitter och förbannar mig själv att jag ska ha så låg tolerans vad det gäller damm på golvet. Så här var det aldrig då jag var yngre. Då kunde det vara hur stökigt som helst och jag var nöjd ändå. Nu blir jag fan knäpp om jag inte dammsugar varje dag och storstädar en gång i veckan. Hur har jag kunnat blivit så? Kan tyda på ett inre kaos, har hört att ju mer städat man har runt sig desto större kaos har man inom sig. Men vad vet jag... Kommer nog prioritera om då jag är mamma antar jag.

Nä, nu måste jag sätta igång om jag ska få nåt gjort här hemma.

Herrå!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: