eko

love it or leave it!

Nytt besök på BVC

Kategori: Min vardag

Idag har vi varit till BVC. Gossen väger nu 8150 gram och är dryga 66 cm lång. Hattmåttet uppmättes till 41,8. Sköterskan sa inget om att han var tjock, knubbig, stor eller någonting. Däremot så sa hon att det var jätte bra att han hade gått upp så bra då det innebär att jag kan fortsätta amma precis som jag gör.

Har precis försökt gett mig ut på en promenad med det lilla barnet liggandes i vagnen. Det gick sådär. Han skrek lite då och då för att väcka sig själv tror jag. Han kämpade verkligen emot sömnen och när jag till sist fått han att somna och var precis på väg att svänga in hemma så startar grannen sin bil och jag ser de två blå spärrars upp. Suck! Det var bara att plocka upp honom och lägga honom inne och då somnade han på studs. Fasen, jag som har hört att frisk luft ska vara så bra för små barn.

Igår var jag och lillasyster ute och plockade trattkantareller. Det är höst då de har kommit fram bara så ni vet. Fick ihop ganska mycket, kanske 2 ½ liter. Fast det var många som fortfarande var väldigt små så vi ska åka tillbaka igen om någon vecka och plocka mer tror jag.

Dopet närmar sig med stormsteg och jag får ont i magen bara jag tänker på det. Är så mycket som måste fixas. Önskar att man kunde städa i förväg men det funkar ju inte. Måste sätta igång och baka någon dag den här veckan så jag hinner med mig. Har funderat hit och dit på vilket fika jag ska ha. Kan inte riktigt bestämma mig. Två sorters kakor vet jag redan att jag ska ha iallafall och det är maränger och kokoskakor för dom tål alla. Har ju en gluten- och laktosintollerant i släkten och även han måste ju kunna få äta lite fika. =)

So long!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: