eko

love it or leave it!

The neverending story

Kategori: Min vardag

Ringde till reumatologmottagning igår för att få lite råd och tips hur jag ska kunna handskas med det här tills jag får komma dit. Beskrev hela min situation med att jag inte alltid kan ta hand om Nemo och att jag inte kan äta värktabletter på grund av amningen och precis hur ont jag faktiskt har. Hon tog fram min remiss och kunde ganska snabbt berätta för mig att min läkare inte direkt skrivit att jag hade sådana besvär. Han hade skrivit att jag har ont i en axel och att allt annat var okej. Vilken jävel!! Jag borde fan anmäla han eller nåt. Han trodde säkert fortfarande att jag bara hade sträckt mig som han hela tiden vidhöll då jag var där. Fick ju tjata till mig ett ra-prov. Jag hade alltså hamnat lågt i prioritet då jag enligt remissen inte hade så ont. Hon ändrade mitt ärende till en prio etta och sa att jag skulle få komma dit på första bästa återbudstiden de fick. Äntligen lite tur! 

Men tur är tydligen inte något som jag har så värst mycket av tyvärr. Igårkväll så skulle jag starta en tvätt då Danne hade åkt på jobbet. En timme senare kom jag på att jag skulle ringa och berätta en sak för honom. Hm, vart är min mobil. Det kan väl inte vara så...? Å nej!!!! Den ligger i mina jeans som är i tvättmaskinen!! Stängde snabbt av maskinen som hade kommit ända till sköljningen vid det här laget. Displayen på mobilen så ut som ett akvarium och den var såklart helt utom räddning. Gjorde ett tappert försök till att torka den lite på låg värme i ugnen men den är och förblir stendöd. Mina bilder, filmer, sms, massvis med nummer är totalt väck. Fy vad ledsen jag är! Kan ju få ut en ny på försäkringen men det blir ju en liten summa på självrisken plus att det jag har förlorat aldrig går att få tillbaka.

Blev inget selånger för oss idag. Nemo hade sovit så dåligt på förmiddagen så när vi till slut fick han att sova så sov han jätte långe och det blev lite för sent för att åka tyckte vi. Sen ska Danne jobba inatt igen.

Nemo har blivit jätte pappig. Han kan vara skit grinig då han är hos mig men så fort han får komma till Danne så blir han alldeles lugn. Jaja, Danne tycker att det är roligt iallafall.

Kommentarer

  • nikko säger:

    Alltså snacka om en skitdag du hade. Gillar inte den läkaren. Det är precis som att det inte årkar inse, det tar för lång tid med prover,remisser och allt vad det heter. Jobbigt med mobilen.

    Hoppas livet går vidare :)

    2009-08-16 | 23:40:22
    Bloggadress: http://dansbandsfarsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: