eko

love it or leave it!

Matprat

Kategori: Min vardag

Har varit lite dålig på att uppdatera här ser jag. Ska snart bege mig iväg på BVC för föräldraträff, tema matprat. Känner mig så kluven. Nemo blir 4 månader nu på lördag och jag är nog den enda i min föräldragrupp som inte börjat ge något annat än bara bröstmjölk. Jag har inte så bråttom med det och rekomendationerna är väl ändå helamning tills dom är 6 månader. Ska prata med BVC idag får se vad dom säger. Jag kan nog personligen tänka mig att bara amma ett tag till jag. Tycker ju att det är så praktiskt.

Hinner tyvärr inte skriva mer nu. Hör att det börjar röra på sig nere i spjälsängen så jag ska göra Nemo klar för att dra iväg. Frågan är bara om jag ska gå med vagnen eller ta bilen. Nemo blir lite sur av att ligga i vagnen. Han vill helst sitta och så ska det vara nercabbat förstås.

Så här såg det ut på vår promenad i lördags då han absolut inte ville ligga. Fick bulla upp med filtar så att han kunde sitta och titta. Blir nog bilen idag tror jag... =P 

Nercabbat

Kommentarer

  • Malin säger:

    Det blev lite annorlunda den kvällen. Hon fick sova i vagnen och somna lite vid den gamla tien och vakna igen och vara vaken i någon timme till och sedan somna igen vid 10.

    2009-08-25 | 17:42:31
  • Nikko säger:

    Tycker du inte ska känna dig pressad med maten. Ta det efter vad du känner och Nemo så klart!

    Diggar att han är så bestämd Nemo. Det är jag som bestämmer!

    2009-08-25 | 21:29:32
    Bloggadress: http://dansbandsfarsan.blogg.se/
  • linda strindin säger:

    Hejsan Emma!! klart du ska amma så länge som du känner att du orkar å så länge som Nemo är nöjd med de, Jag ammade Leia i 10månader, sedan sa jag stopp.. så då vart de lite gröt å välling (de ville hon inte ha tidigare, hon bara spottade ut de hela tiden då).. men då vid 10månader så verkade de som att hon va redo för lite fastare föda.. men sluta amma helt gjorde jag nog när hon va 1år tror ja...så fortsätt lyssna på din kropp å på Nemo..då blire kanoners!! kramkalas å lycka till

    2009-08-27 | 07:57:54

Kommentera inlägget här: