eko

love it or leave it!

Här händer det grejer.

Kategori: Min vardag

Ska börja med att berätta att jag tog nya krafter dagen efter mitt misslyckade knäckkok och kokade en helt utsökt knäck. Liite för hård men smaken var gudomlig. Stolt jag blir! Har även gjort mozartkulor som jag stod och rullade en hel dag kändes det som. Till veckan blir det att börja laga resten av julmaten som jag ska ha med mig till syrran. Vi åker upp dit och firar jul där. Men jag jobbar på juldagen så då måste vi ju åka hem. Vi brukar dela upp julmaten så alla som kommer gör sin del. Min uppgift har tidigare år varit att handla olika saker som inte lagas som nötter och sånt. Detta på grund av att jag alltid har jobbat som ett svin runt jul. Men i år så är ju så inte fallet så nu ska jag damma av mina gamla kocktalanger och fixa lite julmat. Ska bli spännande.

Nemo har fått flytta in i sitt rum och sover numera i sin egen säng. I torsdags så bestämde vi att nu fick det vara nog. Han protesterade en hel del till flytten och det skar i hela mitt mammahjärta. Fick stålsätta mig och intala mig själv till att det här är det bästa. Varken han eller jag sover bra då vi ligger kloss mot varandra. Att han protesterade så mycket är ju vårat fel, han vet ju inget annat än att ligga mot min kropp på nätterna. Det viktigaste var iallafall att han somnade i sin säng på kvällen. Men då han vaknar på nätterna vilket han såklart fortfarande gör så hämtar jag honom. Vill inte att han ska behöva ligga där inne i ensamheten och vara ledsen. Men jag tror faktiskt att han redan nu sover lite bättre. Första natten så vaknade han bara två gånger och det kära vänner, är rekord.

Kan även meddela att det inte är så långt bort att Nemo kryper nu. Han övar och övar men då han står på knä så lixom reser han sig upp på tårna i sådan ställning man har då man ska göra armhävningar om ni fattar. Har man en pappa som är bodybuildare så har man. Hur som helst så det bara tekniken som saknas nu. Kanske han får in den till julafton. Anja, din gran lever farligt!

Försöker få Nemo att säga mamma men det ända han säger är papapapa. Ska hans första ord vara pappa?! Ska det verkligen vara så? Är det inte nog med att han är en kopia av Danne?

Nemo sover
Tyst mamma jag försöker sova!


Kommentarer

  • Nikko säger:

    Härligt att det händer saker. Kul när dem börja krypa:P Skulle vara trevligt att få träffa er innan vio åker på tisdag:)

    2009-12-20 | 15:34:32
    Bloggadress: http://dansbandsfarsan.blogg.se/
  • Sofia säger:

    Adams första ord var pappa... =)

    2009-12-20 | 18:06:29
  • Sandra säger:

    Max säger också bara papapapa.... lite orättvist! otacksamma ungar! =)

    2009-12-20 | 20:02:55
    Bloggadress: http://kaldolman.blogg.se/
  • Jossan säger:

    Nu är the honeymoon over, när han börjar krypa:p Jag har satt petskydd i uttagen nu, vart jag än lägger honom är han där efter nån sekund och petar.



    Vi har också fixat eget rum till lillen nu, hoppas verkligen att det funkar.. Inatt vaknade han faktiskt bara en gång, men då var det som att någon stuckit kniven i honom så ledsen han var. Men det var väl annorlunda att inte se mig antar jag..



    Kram på dig!

    2009-12-21 | 10:28:08
    Bloggadress: http://josfiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här: