eko

love it or leave it!

I´m alive

Kategori: Min vardag

Jag vet att jag är dålig på att uppdatera här. Ibland så hänger det över mig precis som andra saker som man borde göra men inte riktigt hinner med. Konstigt det där, hur någonting som man gör för skoj skull känns jobbigt. Känner väl en skyldighet mot er läsare antar jag.

Idag har jag varit ute och gått i den fina solen. Det är svin kallt ute men om man bara klär på sig ordentligt så går det alldeles utmärkt. Tyvärr så kan jag inte knäppa varken jackan eller täckbyxorna helt, ser nog rätt dum ut. Ser hur en del människor jag möter sneglar lite suspekt på glipan som blir över magen. Undrar om dom fattar att jag är gravid eller om dom tänker typ "dags att inse att du gått upp i vikt i jul". Hur som helst så är jag lite för snål för att köpa en gravidjacka. Vintern är ju snart över och vem vet om jag nånsin kommer va gravid igen. Då känns det lite onödigt att lägga ut en massa pengar på en jacka man kanske aldrig kommer att använda igen Näe, jag får nog stå ut och inse att folk skrattar åt mig bakom min rygg. Jag bjuder på det!

I övrigt så står allting stilla här hemma. Golvet i barnrummet är inte lagt än och jag börjar få lite småpanik. Vill ju kunna börja dona på lite där inne. Vill inte ha det kvar till sista veckorna då jag kanske inte kan röra mig lika fritt och smidigt som jag ännu kan. Ja alltså jag kanske inte kan röra mig helt problemfritt men lite småstånk och pustande får man ju stå ut med. Tycker fortfarande att det är alldeles underbart att vara gravid. Var till Birsta förra veckan och handlade lite bebiskläder, täcken och kuddar med mera. Känns bra att man kommit igång med det iallafall.

Danne kom hem för ett tag sen och var jätte dålig och kunde inte fortsätta jobba. Han har nu lyckats hitta en chaufför som kan hoppa in med kort varsel på skiftet ikväll. Nu har han gått och lagt sig så det blir min uppgift som chefhustru att lämna ut nyckel till taxin och ge lite instruktioner om bilen och skiftet till chauffören. Hoppas jag säger rätt och inte yrar till allting.

Hej hopp!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Jag envisades med att försöka dra upp blixtlåset på min fina svarta jacka med påföljden att det gick sönder och liksom öppnade sig från fel håll, nerifrån. Det var bra gjort.

    2009-02-02 | 17:19:31
    Bloggadress: http://messersmith.blogg.se/
  • Bloggägare säger:

    Typiskt! Ja, ibland är man dumsnål.

    Sist jag lyckades dra igen blixtlåset så fick jag akut andnöd och trodde jag skulle svimma. Det var väl ungefär 3 veckor sedan och det vågar jag mig inte på igen. Numera så knäpper jag bara 2 knappar på jackan. Dom borde ju inte gå sönder tycker jag. Täckbyxorna drar jag bara på mig. Behöver inte ens försöka dra igen blixtlåset, dom sitter kvar ändå tack vare min bakdel. ;)

    2009-02-02 | 18:09:30
    Bloggadress: http://eko.blogg.se/
  • MaBinta säger:

    Eller så lånar man en jacka av sin sambo, garanterat inte för liten, men kanske inte så snyggt. Men då fryser man iaf inte om magen! Hoppas du mår lite bättre, vill ju träffa dig och Peanut snart! KRAM

    2009-02-03 | 08:15:46
    Bloggadress: http://mabinta.blogspot.com

Kommentera inlägget här: