eko

love it or leave it!

The smell

Kategori: Min vardag

Idag när jag höll på dammsuga så översköljdes jag plötsligt av en fruktansvärd lukt. Jag försökte lokalisera den men fick till sist ropa på Danne för att han skulle hjälpa mig. Vi gick runt och luktade överallt men hittade inte källan till odören. Till sist fick jag för mig att jag skulle lukta i munstycket på dammsugaren. Men shit alltså!!! Det luktar apa i våran dammsugare! Tvingade Danne att lukta och även han höll på ramla baklänges av den ohyggliga lukten. Danne fick sedan plocka isär hela dammsuagern i små delar och rengöra den del för del. Själv var jag så chockad att jag kunde inte göra annat än att bara skratta. Vad som var orsaken till att det luktade pyton i dammsugaren är annu oklart men vi kan nu meddela att lukten är borta.

Igår åkta vi till Birsta för att handla lite saker. Ett snabbt stopp gjordes såklart på Jula och jag hade tagit på mig trikåerna och svettbandet för att hinna med ett snabbt träningspass på deras finfina maskiner. När jag kommer fram till sektionen där alla träningsmaskiner tidigare stått uppradad så möts jag av ett bord fullt med kakor och kaffe. Dom hade nåt slags jubileum och bjöd därför på fika. Vilket hån va! Där hade jag tänkt bli slank och snygg och blir istället tvingade till att äta en massa kakor (man vill ju inte verka otacksam och storbjuden lixom). Kommer av mig så mycket av denna oförberedda händelse att jag inte riktigt blev mig själv igen förrens framåt kvällen. I övrigt var det en mycket trevlig dag. Iallafall så säger saldot på mitt konto att vi hade en lyckad shoppingresa...

Hittade detta gamla foto i gömmorna. Hon är en riktig akrobat våran Doris. =)

Doran

Kommentarer


Kommentera inlägget här: