eko

love it or leave it!

Söndagkväll

Kategori: Min vardag

Igår gick jag en sväng på stan med min kompis Sanna. Det var mycket trevligt. Brukar i vanliga fall inte tycka så mycket om att gå på stan. Jag köpte mig en flaska Gaviscon för framtida halsbränna problem. Syrran sa att jag aldrig ska lämna hemmet utan att ta med mig en plunta Gaviscon så det tipset följer jag. I fredags var jag nämligen stationerad på toaletten hulkandes av min halsbränna. Som om det inte räckte med att det kändes som att halsen skulle frätas upp så kräktes jag också. Oj oj, vad ynklig jag var. Låg på toalettgolvet och grät en skvättt och tyckte fruktansvärt synd om mig själv. Och eftersom jag dessutom hade målat hela dagen så var min rygg helt paj så när jag skulle resa mig upp kom jag inte därifrån. Danne fick komma och hjälpa en mindre mysig och go Emma upp från golvet. Stackarn, han har det inte så lätt med mig alla gånger.

Hm, jag har inte så mycket mer att berätta nu faktiskt. Ska krypa ner i soffan och kolla på trollkarlens hemligheter.

Todelo!

Kommentarer

  • Sanna säger:

    den där sanna verka vara en snäll kompis..?!:)

    2009-01-12 | 14:19:52
    Bloggadress: http://sannafro.blogg.se/
  • Malin säger:

    Hej!

    Jag vet inte riktigt om jag har rätt källor... Men enligt min graviditetsbok ska man inte ta Gaviscon när man får halsbränna, det ska tydligen förvärra det hela. Jag läste det igår i boken "på smällen, från A till bebis". Tydligen skulle det vara för det innehåller aluminum. Det som tydligen skulle hjälpa var däremot Rennie och Novalucol.

    Ha en bra dag!

    /Sis

    2009-01-15 | 15:56:57
    Bloggadress: http://mallanmamma.blogg.se/
  • Blogg ägare säger:

    Ja nu är det så att det var min barnmorska som sa att det är Gaviscon jag ska använda. Jag litar fullt och fast på henns omdöme. Och ja, Gaviscon innehåller aluminium och kroppens upptag av aluminium kan öka om man dricker drycker som innehåller citronsyra tillsammans med läkemedlet(men jag brukar inte skölja ner det med citronsyra).

    Läkemedelsverket bedömer dock risken för alltför stor upplagring av aluminium som mycket liten vid tillfällig medicinering. Däremot föreligger en klar risk för upplagring av aluminium i kroppen hos personer med nedsatt njurfunktion som använder mycket av aluminiumhaltiga läkemedel. Jag räknas inte till den kategorin av personer. Gaviscon har inte förvärrat min halsbrännan, tvärtom!



    2009-01-15 | 19:09:41
    Bloggadress: http://eko.blogg.se/
  • Malin säger:

    vad bra, som sagt visste jag inte helt säkert =)

    2009-01-16 | 10:47:19
    Bloggadress: http://mallanmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här: