eko

love it or leave it!

Regnet de bara öser ner...

Kategori: Min vardag

Vilken tur att jag fick så bra värktabletter som funkar sååå bra mot min smärta... NOT! Inatt hade jag ont på 4 ställen, båda knäna, armbågen på höger sida och såklart vänstra axeln som ju är en stående smärta. Till råga på allt så jobbade Danne natt och Nemo ville inte sova. Jag grät och tyckte jätte synd om mig själv och svor alla möjliga förbannelser över läkaren som inte tog mig på allvar. På nåt sätt så känns det som att allt bara blivit värre sen jag var där, men inte smärtan den är lika hemsk. Nu mår ja mer psykiskt dåligt över detta då det börjar kännas som att jag aldrig kommer att få hjälp med det här. Läste på internet att det finns nåt som heter amningsreumatism men jag vet inte om det är en godkänd diagnos av någon läkare. Fanns en del som slutat amma pga det lästa jag, men det vägrar jag! Konstigt det där att så mycket som jag har fått kämpa med amningen med alla motgångar så vill jag ändå inte på något sätt sluta, jag gillar att amma! På tisdag så ska jag på efterkontroll hos barnmorskan och då ska jag fråga henne om hon hört talas om att man kan få ledvärk efter en förlossning och vad man kan göra åt det.

Nu på tisdag så fyller Danne år. Åkte iväg igår för att köpa en present åt honom, vad det är vill jag inte skriva här. Inte för att han på något sätt läser min larviga blogg men man vet ju aldrig. Han tycker inte riktigt om det där med bloggar. Presenten var iallafall så stor att jag inte kan slå in den så nu står den undanställd i ett rum som han inte får gå in i.

Sen var det de här med stadsfesten ja. Jag och Danne hade ju tänkt gå ner och äta där... men vi har ångrat oss. Känns inte så mysigt att sitta och frysa i nåt gammal tält och äta en svindyr maträtt med mat som kallnar på en gång. Regnet har fullkomligt vräkt ner! Dessutom så tar dom ju inträde från 17.00 så det känns ju lite lyxigt att betala inträde för att äta i en timme och sen gå. Vi hoppas att det blir lite bättre väder imorn, inte för att det verkar så. Men nu har vi ju redan bokat med Nemos farmor och farfar så vi går nog ut och äter någon annanstans bara Danne och jag. Shit, det kommer kännas jätte konstigt. Mest är jag nog orolig att Nemo ska skrika hela tiden och att det ska vara jobbigt för dom. Men Dannes mamma är ju förskolelärare och har 7 barnbarn så hon borde ju vara van.  

Så är läget!

Kommentarer

  • Annelie säger:

    jag & Ante tänker samma som ni ang middag på parkfesten! vi har bokat bord på Amenta! :) skit mysigt o jätte god mat! ha en trevlig kväll :)

    2009-07-24 | 23:38:35
  • Emma säger:

    Hej!

    Vi hade skittrevligt.. =) Kul ni tutade.

    Ni får komma över och fika någondag..

    Vet hur besvärligt det kan vara med ammning.. fick lov att sluta vid åtta månader efter fyra pencilinkurer.. :( Kram på er

    2009-07-26 | 16:16:48

Kommentera inlägget här: