eko

love it or leave it!

Läkarbesök

Kategori: Min vardag

Idag är Nemo 8 veckor exakt. Vi har varit till barnläkaren med Nemo. Allt såg bra ut och han väger nu 5865 gram och är 58,6 lång, huvudomfånget var nu 38,2 (då han föddes var det 35). Gud vad han växer! Förra veckan så plockade jag undan alla hans bodysar i storlek 56. Han kan fortfarande ha byxor och tröjor i storlek 56 men inte bodysarna. Känns lite konstigt att mitt lilla knyte aldrig kommer att vara så liten igen. Var hem till Jossan i min föräldragrupp igår. Hon visade kläderna som hennes son åkte hem från BB i. Dom var verkligen pytte små! Känns jätte konstigt att våra bebisar varit så små bara för några veckor sedan.  

Sen har vi varit ute och gått en sväng med, var lite rädd att det skulle bli för varmt för Nemo i vagnen men jag kände i vagnen där han låg och då var det mycket svalare där än utanför. Men jag vågade inte vara ute för länge. Hade gärna själv legat och gassat i solen ett tag men Nemo har inte velat varit själv en endaste minut idag. Han är väldigt svår att få att sova själv. Om jag ligger bredvid honom för att han ska somna så vaknar han bara en stund efter att jag gått därifrån. Nu ligger han och myser med Danne nere i soffan. Jag kände att jag verkligen behövde få lite tid för mig själv så då satte jag mig här och skrev ett inlägg om Nemo istället. Haha, han är det enda som cirkulerar i mitt huvud.

I helgen så funderar vi på att åka ner till Birsta. Har inte varit där sedan Nemo föddes. Sist jag var där var ju samma dag som han var beräknad och den dagen jag fick värkar. =)

Aja, nu är ni lite uppdaterade.

Hej!

Kommentarer

  • Hanna säger:

    GODESHELLER...EN SÅN GOSKIT!!!! ;-) SÅÅ SÖÖT!!!

    2014-05-14 | 11:46:10

Kommentera inlägget här: