eko

love it or leave it!

Olika råd

Kategori: Min vardag

Idag har jag provat att lägga Nemo i bärsjalen för första gången. Är ju inte rikigt van vid hur man ska knyta den så jag vet inte om det blev så jätte bra men Nemo tyckte verkligen om den!! Han somnade rätt så snabbt och jag sitter nu med båda händerna fria. Det är ju toppen! Men sis, du kanske kan visa mig lite bättre hur man knyter nån dag då vi träffas. =)

Igår var vi till BVC. Nemo har gått upp jätte bra, nämligen från 3900 gram till 4765gram på två veckor(!!). Jag blev jätt glad och stolt över den viktuppgången speciellt eftersom han gick upp lite dåligt från början. Men sköterskan (som inte är min ordinarie sköterska) tyckte att det var lite mycket och sa att jag inte skulle amma han så ofta. Jag blev jätte ledsen och kände mig kluven då min ordinarie har sagt precis tvärtom, att man inte kan amma för mycket. Den här sköterskan menade att jag skulle ta ut honom i vagnen och trösta han så istället om han var ledsen. Men nu har jag pratat med flera stycken som säger att jag ska amma fritt och att jag ska lyssna på min ordinarie sköterska och framförallt mig själv och mitt barn. Så jag tänker fortsätta amma då Nemo visar att han vill. Vi lever väl inte på 70-talet heller! Dåligt att dom säger så olika. BVC har ju en rätt så stor genomslagskraft i det dom säger speciellt till en förstföderska som är lite osäker.

Så här såg Nemo ut då han låg i bärsjalen och myste.
Nemo i bärsjalen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: