eko

love it or leave it!

Jobb och skadade träd

Kategori: Min vardag

Vet ni vad jag gjorde för galet igår? Jo, jag jobbade från 9 på morgonen till 20 på kvällen! Lite konstigt kanske då jag har en två månaders bebis men det gick jätte bra! Åkte hem några gånger för att ge Nemo mat plus att vi hade utpumpad mjölk i kylen om det skulle krisa. Bra att Danne fick känna på hemmalivet som förälder. Det hade gått jätte bra och Nemo hade varit jätte lugn. Men oj vad det såg ut här hemma! Disk och tvätt lite här och var, han hade inte direkt storstädat här hemma (som förövrigt fortfarande faller på min lott trots att jag har fullt upp med Nemo). Han kunde inte förstå hur jag klarade att både städa, laga mat och passa Nemo under dagarna...

Utanför vårat hus så håller dom på att gräva upp gatan. För några veckor sedan så såg jag hur de körde grävskopan rakt in i våran lönn så en stor gren gick av. Jag stod och blängde på dom i fönstret. De låtsades som att de inte såg mig och slängde snabbt upp den avbrutna grenen på flaket. Några veckor senare så hittar jag en av våra fågelholkar liggandes i smulor på marken, inte heller denna gång har de alltså försökt gjort något åt skadan de gjort. Idag så såg jag hur två av våra björkar var helt avsklade från bark på ett ställe och an av dem var även skadad långt in i träet. Gissa vilka jag misstänkte. Jag blev fly förbannad och stövlade ut till dessa gubbar och frågade vad de hade tänkt göra åt det här som ser rakt fördjävligt ut. De låtsades som att de inte hade sett skadan (skitsnack) men lovade att de skulle försöka reparera träden med nån slags salva. Några timmar senare så ser jag hur våra björkar blivit insmord i nåt som ser ut som blålera, vi får väl se om de blir bättre.

Nu ska jag gå ut och vattna, måste passa på medans Nemo sover. Tjing!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: