eko

love it or leave it!

Ogift och omotiverad

Kategori: Min vardag

Idag har jag och Daniel har varit och skrivit på papper om gemensam vårdnad över barnet. Man måste tydligen göra sånt om man inte är gift.

Är faktiskt ganska mycket man måste tänka på om man inte är gift. Har försökt pika Daniel lite över vad mycket enklare många saker vore om han ville sätta en ring på mitt finger, men han verkar inte vara så mottaglig för mina pikar. Så att han en vacker dag ska gå ner på knä och fria kan jag nog glömma. Men å andra sidan så vill jag ju inte tvinga han heller, det skulle ju inte alls kännas bra om han kände sig mer eller mindre övertalad till att förlova och gifta sig. Jag får väl leva med att mitt civilstånd fortsätter att vara sambo istället för gift. Det går ju bra det med. =)

I övrigt så händer det inte så mycket idag. Har väl funderingar på att återuppta mitt omplanterande av blommor men jag känner mig väldigt omotiverad till det. Känns mera lockande att lägga sig på sängen och läsa boken "Så dumt!" av Mia Törnblom. Kan knappt slita mig från den då jag väl börjar läsa den. Jag får se hur jag gör.

Igår hade jag besöksrekord på min blogg! Måste vara för att jag skrev 2 inlägg under dagen, tror inte att det tidigare har hänt.

Bjuder på en bild på ett skivomslag idag. Ord räcker inte riktigt till...

Skämtar dom eller?!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: