eko

love it or leave it!

Ashes to ashes, dust to dust

Kategori: Min vardag

Igår begravdes gammelmormors. Begravningen gick väl så "bra" som en begravning kan gå antar jag. Många tårara kom det. Prästen var helt fantastisk tycker jag. Han gjorde ett mycket bra jobb och pratade om det positiva och att man ska ta vara på tiden. Ibland behöver man påminnas om sånt när man bara rusar fram i livet utan att stanna upp och tänka på vad som egentligen är viktigt. Efteråt bjöds det på smörgåstårta. Mina släktingar hade stor förståelse till en högravid kvinna som jag är och såg till att jag åt ordenligt. Drog i mig några ordentliga bitar smörgåstårta och var noga med att tårtan aldrig stod längre bort än att jag kunde smyga på en till bit på tallriken. Tröck även i mig 2 biskvier då prästen avstod sin. Som sagt, prästen var helt fantastisk... ;)

Idag så går jag mest bara runt och är nervös. Jag och Daniel ska iväg och föreviga min gravidmage hos en fotograf. Även Daniel ska delta på korten vilken jag är jätte glad över. Han säger själv att han hållit igen på fettet så han inte får svullbuk när det är dax att fotas. Även jag har hållit igen på fettet men magen står ut 2 meter ändå. ;) Haha!

Trevlig helg!

Bild på en smörgåstårta som jag gjort till en vän för några år sedan.

Smörgåstårta

Kommentarer

  • Jossan säger:

    Hej vännen=) Hur jag fick veta? Min papi jobbar med Jörgen;) Igår fick dom en son, Leo! Maijo trodde ju stenhårt på en flicka, men det var det minsann inte!



    Ska du på fikat på torsdag? Jag funderar på att åka hhem till Härnösand då och vara med en sista gång, jag tror inte jag kommer orka sen.. Hur är det med dig?



    Kram

    2009-03-29 | 22:15:58
    Bloggadress: http://josfiin.blogg.se/
  • nyppa säger:

    Åh! Den där smörgåstårtan känner jag igen!!! :)

    2009-04-20 | 02:42:20
  • Bloggägare säger:

    Ja Nyppa du borde väl göra det va? ;)

    2009-04-20 | 08:51:25
    Bloggadress: http://eko.blogg.se/

Kommentera inlägget här: