eko

love it or leave it!

Lördagens bravader

Kategori: Min vardag

Igår packade vi in oss i Bonnevillen för att åka till Sollefteå på bilträff. När vi kom dit så var det ungefär 100 grader både ute och inne i bilen. Letade desperat efter en skuggig plats men då hela träffan var på en fotbollsplats så fanns det såklart ingen. Nemo blev lite kinkig och jag blev en smula stressad och vart lite rädd då jag insåg vad fruktansvärt varmt det var. Som tur var så var även syrran med familj där och deras bil har AC. Jag bestämde mig för att turboamma Nemo för att sedan lägga honom i vagnen och springa bort till deras bil och åka den bilen istället. Vi skulle nämligen åka på min lillasysters konfirmation efter bilträffen.

Så man kan alltså sammanfatta det med att jag betalade 30 kronor i inträde för att sitta i ungefär 15 min i en kokhet bil och amma (till allas beskådning då det ju trots allt var en utsällning och folk tittade ju då såklart även på vår bil där jag satt lite lätt generad och stressad och ammade) för att sedan springa som en dåre med vagnen därifrån. Hm, det var nog ett misstag av oss att åka dit. Men allting gick ju bra till sist. =)

Sedan var det nästa anhalt, kyrkan. Nemo var hur duktig som helst. Han sa inte en knyst under hela tiden men det kan ju bero på att han största delen hängde i mitt bröst.

Nästa plats var hos mamma för middag. Nemo började vid det här laget vara lite less på att vara ute och flänga och även här ville han helst sitta fast i mig, vilket han naturligtvis fick göra. Allt för att hålla honom nöjd och lugn. Tummen upp för amning!

Bilen styrde sedan in mot Sollefteå city där vi hade tänkt gå en sväng och titta på crusingen. Kort sagt så ville inte Nemo det så vi åkte rätt så snabbt hem istället.

Kan meddela att Nemo sov 4 timmar i streck i natt vilket nog aldrig tidigare har hänt. Han var rätt så trött lilla hjärtat.

Idag gick vi en sväng på marknaden men det var bara crap där så jag köpte mig lite godisremmar som tröst och sedan gick vi hem igen. Sedan har vi bara myst på här hemma resten av dagen. Firar min första morsdag idag. Nemo har haft fullt upp med att äta och sova att han har inte fixat någon present. Men det räcker med att jag får hålla om honom så blir den här morsdagen den bästa jag någonsin haft.

Imorgon ska vi till BVC. Ska bli så himla spännande att se hur mycket han väger nu. Det känns att han har gått upp i vikt. Synd bara att han växer ur alla fina kläderna som han har.

Hoppas ni såg bilden på oss i tidningen igår. =)

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kommentarer

  • Sis säger:

    Hahaha! Jag tyckte i alla fall att det var skitkul att ni kom upp, så nåt misstag var det rakt inte!

    2009-05-31 | 20:06:07
    Bloggadress: http://messersmith.blogg.se/

Kommentera inlägget här: