eko

love it or leave it!

Barn ska synas OCH höras!

Kategori: Min vardag

Kyrkan igår då... Efter en timme packade jag och Nemo ihop våra saker och åkte hem. Dom höll fortfarande på. Inte mindre än ungefär 230 namn på folk som hade gått bort under året lästes upp och det tändes ett ljus för varje namn. Det tog sin lilla tid vill jag lova!! Nemo tyckte inte alls att det var särskilt roligt att lyssna på så jag tog honom under armen och gick runt med honom i kyrkan. Anade en och annan sur blick men vad skulle jag göra då?! Försökte ju bara få honom att vara tyst så att folk skulle få höra namnet på sin anhöriga som gått bort. Han skrek inte eller så men han blev lite gnällig. Det första jag hade sett då jag klev in i kyrkan var en skylt där det stod "Kyrkan är en plats för stillhet och bön. Tala lågmält". Jaha, så allt det där om Jesus och barnen gäller inte här eller? Barn låter, så är det bara. Blev lite irriterad över att dom ställer ut en sådan skylt. Kanske det är mig det sitter i men jag kände mig inte så välkommen då det stod så. Hann skänke en tanke till Siri iallafall. Hoppas du har det bra där du är nu. Saknar dig!

Natten har varit hemsk. Då vi kom hem från kyrkan så tog jag tempen på Nemo eftersom han var så gnällig. Mycket riktigt, feber it is! Gav honom Alvedon. Han har haft feber i två dagar nu fastän förkylningen håller på gå tillbaka. Läggningen gick INTE bra. Han var jätte ledsen och det hela slutade med att han somnade i min famn. Klockan 1.25 inatt vaknar Nemo och är helt utom sig. Han verkar ha jätte ont någonstans. Kan det vara magen? Eller i munnen? Gick inte att trösta honom i sängen utan fick gå runt och bära på honom jätte länge innan han lugnade ner sig. Han var verkligen jätte ledsen. Somnade till sist men han har vaknat flera gånger och gråtit. Jag tror stenhårt på att det är tänder på g! Fast jag måste erkänna att det syns ingenting i munnen. Hoppas bara att det är över snart. Inge roligt att se honom så där ledsen!

Nu har jag inte tid att sitta här mer.

Kommentarer

  • Ejkej säger:

    Låter ju som tänder om han har feber också, men sådär har Ossian också varit. Vaknat och varit helt hysteriskt ledsen, inte hjälpt med nåt annat än att bära runt på honom eller sitta upp med honom. Inte det roligaste tre på natten.

    2009-11-02 | 13:02:09
    Bloggadress: http://viborpalandet.blogg.se/
  • Nikko säger:

    Jobbigt.. Hade han mycket feber ? Det är fint när alla ljusen lyser;)

    2009-11-02 | 15:09:21
    Bloggadress: http://dansbandsfarsan.blogg.se/
  • Mallanmamma säger:

    jo fast ja tycker det känns fel att barnet inte får tala självt vad de vill... för mig känns det fel att hon inte får bestämma själv, det är ju trots allt hon som är på bilderna och hennes liv. Ingen vet hur bilderna utnyttjas på internet heller.

    och visst jag är också stolt över sally, men som sagt... Om hon själv inte skulle vilja det? då den dagen kommer då har dessa bilder legat ute internet i flera år. jag tycker egentligen inte det spelar någon roll om de är vackra eller inte. Folk tar ju bilder som hittas på google bara hipp som happ ändå utan att bry sig. visst det går att anmäla men jag skulle tycka det var obehagligt om dte hände mig och jag var inte ens medveten om det.

    men självklart lägger du ut bilder om du vill, majoriteten gör ju det, själv undrar jag bara varför folk gör det

    2009-11-02 | 23:17:58
    Bloggadress: http://www.surfland.se/mallanmamma

Kommentera inlägget här: