eko

love it or leave it!

Bloggtorka

Kategori: Min vardag

Känns som att jag är rätt så kass på att blogga nu. Vet inte riktigt vad jag ska skriva om. Känns som att dagarna ser likadana ut hela tiden.

Imorgon ska jag iallafall åka till sundsvall. Dax för ett nytt besök hos reumatlogen. Först var det tänkt att Danne skulle följa med mig in eftersom läkaren var så himla otrevlig med mig sist. Men jag har ångrat mig. Den här gången kommer jag inte gå in med någon förhoppning om hjälp. Jag vet ju nästan redan vad han kommer säga. Känner mig nästan lite brottslig som inte har slutat amma som han sa åt mig att göra. Är helt sjukt egentligen. Men nu är det faktiskt så att min sons välmående går före mitt och mår han bra av att amma så får han göra det. Jag kan ha ont ett tag till, det är så kort tid av mitt liv ändå. Jag mår bra då Nemo mår bra. End of story.

Jag tycker själv att vi hade jobbat in rätt så bra rutiner för Nemo. Han gick och la sig vid ungefär samma tid varje kväll, i sin säng utan buffning. Men för ett tag sedan så föll vi av någon anledning tillbaka till att stå och buffa och läggtiderna kom alldeles ur spår. Nu kämpar jag med att hitta tillbaka till det som vi hade. Överallt så står det att barn mår bra av fasta rutiner. Ibland så funderar jag om Nemo inte mår bra då eftersom vi har lite slappa rutiner. Känner mig rätt så usel över det. Vill verkligen att allt ska funka felfritt men det gör det ju inte, långt ifrån. Sen har vi det här med att han alltid vaknar efter 30-40 minuter. Förmiddagslur,eftermiddagslur och för natten. Han vaknar alltid!! Vad beror det på?! Är det någon som vet? Det är verkligen skitjobbigt för han kan inte somna om själv då han vaknat. Han blir skitförbannad om han inte för sova mer så. Jag vet inte hur man ska få han att fortsätta sova.

Innan jag fick barn så var jag så naiv och trodde att saker skulle försvinna och ordna sig med åldern. Att han helt plötsligt skulle sluta äta på nätterna, sova hela nätter, kunna somna själv mm. Jag hade inte en tanke på att man måste vänja av barn med saker och skapa rutiner runt sängåendet för att de ska kunna somna själv och allt det där. Nu vet jag bättre. Allt beror på mig och hur jag sköter saker. Det krävs mycket tid och tålamod...

Kommentarer

  • Annika säger:

    Hej! Har just hittat hit via din systers (?) blogg via en länk fr familjeliv. Låter som att det är magen som krånglar på din son. Be att få göra ett avföringsprov på lillen. Jag har en vän som har ett barn som har svamp i tarmarna. Återkommer m jämna mellanrum trots medicinering. Inte alltför ovanlig åkomma. Det påverkar allt; både fysiskt o psykiskt. Värt ett försök? Lycka till framledes.

    2009-11-17 | 09:54:41

Kommentera inlägget här: