eko

love it or leave it!

Lyckan kommer... lyckan går?

Kategori: Min vardag

Det är inte ofta, speciellt inte då Danne inte är hemma som jag har flyt med nattning och allt stök runt omkring. Men nu måste jag få hurra lite för vilken toppen kväll det har varit.

Först så lagade jag middag till Nemo. Gjorde torsk med morot, palsternacka och potatis. Kryddade med lite dill och persilja. Tänkte att han kommer väl att spotta ut det lika ogillande som vanligt. Men vet ni, han satt och gapade och ville ha mer! Det är inte ofta det händer att han gör så med maten. Bara med gröt och fruktdesserter. Blev så himla glad! Dessutom så dracka han vatten ur sin pipmugg! Lyckan var total. Efter det så busade vi en massa och han var på ett strålande humör. Då det började närma sig nattningen så gjorde jag iordning välling i flaska. Har ännu inte gett upp det fastän han inte alls vill dricka ur flaska. Han drack upp hela portionen utan att trilskas det minsta. Tänkte att det kan ju inte bli bättre än så här. Läste sedan en saga för honom, han förstår ju inte men vi har det rätt så mysigt då vi sitter hopkurade i sängen och tittar på bilderna. La honom sedan i sin säng. Pussade honom god natt, gick ut från rummet och 2 minuter senare så sov han. Jag svävar på moln!

Nu vet ju ni läsare lika väl som jag att han vaknar igen om ett tag och kommer inte att somna om. Men just nu så njuter jag av att allt för en gångs skull gått precis som jag vill ha det!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: