eko

love it or leave it!

Tankeställare

Kategori: Min vardag

Var som sagt ut en sväng med barnvagnen. Gick ner på stan. Köpte en födelsedagspresent till min lilla syster som fyller 18 år.

Då jag är på väg hem så hör jag att det är något som piper då jag går utanför vårat hus. Jag fattar efter ett tag att det är våran brandvarnare!! Jag skriker till Danne som precis kom hem han med att brandvarnaren tjuter. Kikar in genom fönstret bredvid dörren då jag snabbt försöker öppna dörren. Där inne sitter våra katter och ser panikslagen ut! Fort in och hoppar rakt upp mot taket och slår ner brandvarnaren så den slutar pipa. I vanliga fall brukar man få stå på en stol men jag fick oanad kraft tror jag. Kunde rätt så snabbt konstatera att det inte brann iallafall. Hade en puls på 200 efter det och en adrenalinkick som nästan fick mig att skaka. Tydligen så hade den falsklarmat för det var verkligen ingenting som luktade rök. Vem vet hur länge den hade tjutit. Stackars, stackars våra katter. Vilken panik dom måste ha haft och vad ont det ska ha gjort i deras öron!

Allt detta spektakel fick mig att tänka på om huset verkligen skulle ha brunnit. Fy sjutton vad hemskt! Det måste ju vara fruktansvärt för de som drabbas. Hoppas jag aldrig behöver uppleva något sådant.

Nattningen av Nemo gick inte helt smärtfritt. Ska (återigen) avvänja honom från buffning. Av någon anledning så har vi ju börjat med det igen. Han hade svårt att komma till ro utan buffning men jag gav mig inte. Till sist så somnade han. Men det kommer bli jobbigt då han vaknar efter 30-40 minuter. Då är han väldigt svår att få att somna om utan buff. Får ta den smällen då. Det värsta som kan hända är ju att han vaknar till så mycket att han inte vill sova nåt mer.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: