eko

love it or leave it!

Oväntat

Kategori: Min vardag

Har tagit ett litet break i städandet. Var egentligen inte tänkt att jag skulle städa idag. Gick på Coop för att jag skulle köpa såpa till att bekämpa alla ullöss som har angripit mina blommor. Tydligen ska det kunna hjälpa om man sprutar såpavatten på dem. Hittade grumme såpa med citrondoft på affären och det luktade så sagolikt gott att jag blev inspirerad till att städa då jag luktade på den. Men det gjorde ju ingenting, det var verkligen dax för städning ändå. Har inte kunnat det då jag har haft så ont i axeln men nu har det släppt.

Imorgon ska jag jobba i några timmar. Känns kul att få tänka på nåt annat ett tag. Det har varit lite mycket nu...

Idag ringde dom från Hemab. Då det var mässa i helgen så var jag med i en tävling där man skulle gissa längden på en massa kablar som låg ihopvirade i en burk. Jag var tydligen en av dem som gissade närmast så jag har vunnit. Vad det är har jag ingen aning om. Ska gå dit och hämta priset imorn. Är väl en lågenergilampa eller nåt.

Imorgon blir Nemo 6 månader. Jag tycker att det är värt att fira. Hade egentligen tänkt haft nåt mindre kalas bara med lite kaffe och en kaka för dom som ville komma men jag skippar det eftersom jag ska jobba. Får fira med bara Danne och Nemo då jag kommer hem från jobbet istället. Det går ju lika bra det.

Nu ska jag fortsätta att städa.

Kan verkligen rekomendera Grumme Citronsåpa! Bild lånad från http://www.grumme.nu/
Såpa

Kommentarer

  • Ejkej säger:

    Visst luktar den underbart! ;) Vann också en tävling, på Birsta, vilka turgummor vi är.

    2009-10-28 | 18:22:00
    Bloggadress: http://viborpalandet.blogg.se/

Kommentera inlägget här: