eko

love it or leave it!

Host host!

Kategori: Min vardag

Två nätter har jag spenderat på soffan nu. Håller på hosta lungorna ur kroppen så jag väcker ju Nemo om jag ligger i sovrummet och hostar. Tar med mig barnvakten så att jag snabbt kan springa till sängen då jag hör han vakna. Tyvärr så är det lite fel på vår barnvakt så den fellarmar om allt möjligt lite då och då. Inatt pep den typ var 30 sek för att den av någon konstig anledning tappade mottagningen hux flux. Jag har inte fått särskilt mycket sömn inatt! Har bett Danne köpa hostmedicin åt mig då han får en ledig stund på jobbet. Hoppas den funkar.

Igår så gjorde vi det! Vi gav Nemo en tesked mosad potatis för första gången. Vet inte om han ens fattade vad som hände utan svalde i rena förskräckelsen. Han grimaserade lite efter ett tag men jag tycker att det gick ganska bra att ge honom för att vara första gången. Ska fortsätta prova med potatis resten av veckan nu. Sen blir det väl nåt annat. Det är ju faktiskt lite kul ju!

Nattningen av Nemo gick ganska smärtfritt igår. Tog kanske en halvtimme från att jag la honom till att han somnade. Så fort brukar det INTE gå kan jag meddela. Brukar vara totalt krig här hemma på kvällarna då Nemo ska sova. Jag fattar inte! På förmiddagen då han ska sova är det nästan bara att lägga ner honom i sängen så somnar han, men på kvällarna inför natten är det jätte svårt att få honom att komma till ro. Vad gör jag för fel?

Nu ska jag dricka en kopp te kanske lindrar det smärtan jag har i halsen. Känns som att jag har hostat så mycket att jag har sår fulla halsen. Undrar om man kan få det..?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: